ایلان ماسک: احتمال خرید توییتر با قیمت پایین تر وجود دارد - تکفارس 
ایلان ماسک: احتمال خرید توییتر با قیمت پایین تر وجود دارد - تکفارس 

ایلان ماسک: احتمال خرید توییتر با قیمت پایین تر وجود دارد

مهدی حلوائی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 16:08
توییتر

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ایلان ماسک امروز در خبری اعلام کرد که خرید توییتر با قیمتی پایین‌تر از پیشنهاد اولیه‌ی او (۴۴ میلیارد دلار) موضوع غیر قابل تصوری نبوده و احتمال رخ‌دادن آن وجود دارد. این در حالی است که فرآیند خریداری توییتر به علت مشخص‌نبودن تعداد اکانت‌های غیرواقعی این پلتفرم متوقف شده است.

مطالب مرتبط:

مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس چند روز پیش از توقف مراحل خریداری توییتر خبر داد. به‌گفته‌ی ماسک، تعداد اکانت‌های غیرواقعی توییتر بیش از آن چیزی است که این شرکت در ابتدا تخمین‌ زده بود و حالا تیم او در حال بررسی تعداد دقیق این اکانت‌هاست. تیم حقوقی توییتر نیز مدتی بعد به‌دلیل افشای روش‌‌های این شرکت برای تخمین اکانت‌های اسپم توییتر از ماسک انتقاد کرد.

پاراگ آگراوال، مدیر عامل توییتر، امروز در توضیحات خود اعلام کرد که بررسی تعداد اکانت‌های غیرواقعی توسط هر شرکتی غیر از توییتر غیرممکن است چرا که بخشی از اطلاعات مورد نیاز برای این کار تنها در دسترس این شرکت قرار دارد. ایلان ماسک نیز در پاسخ به صحبت‌های آگراوال گفت که توییتر باید برای شناسایی واقعی‌بودن یا نبودن اکانت‌ها با شماره تلفن‌های آن‌ها تماس بگیرد.

دن آیوز، محقق موسسه‌ی مشاوره اقتصادی Wedbush Securities، بر این باور است که در حال حاضر شانس خریداری توییتر توسط ایلان ماسک کمتر از ۵۰ درصد می‌باشد و در صورتی که او از این معامله صرف نظر کند، مجبور به پرداخت جریمه‌ی ۱ میلیارد دلاری خواهد شد. با این وجود، توییتر می‌تواند به‌دلیل خسارت مالی واردشده از ماسک شکایت کرده و غرامت بیشتری را طلب کند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید