پاراگ آگراوال: تعداد اکانت های اسپم توییتر کمتر از ۵ درصد است - تکفارس 
پاراگ آگراوال: تعداد اکانت های اسپم توییتر کمتر از ۵ درصد است - تکفارس 

پاراگ آگراوال: تعداد اکانت های اسپم توییتر کمتر از ۵ درصد است

افشین نوری
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 10:45
تیم کریپتوی توییتر

اخیرا بحث‌های زیادی درباره تعداد اکانت‌های اسپم توییتر شکل گرفته است و به همین‌خاطر پاراگ آگراوال با انتشار بیانیه‌ای توضیحاتی در این‌باره داده است.

به نظر آگراوال، تعداد اکانت‌های فیک و اسپم توییتر کمتر از ۵ درصد است و برای محاسبه آن از روش‌های خاصی استفاده شده است که مبتنی بر داده‌های خصوصی و عمومی است.

مدیرعامل توییتر در ادامه گفته است که این شرکت نمی‌تواند روش‌های مذکور را منتشر کند چونکه بخشی از آن‌ها محرمانه هستند.
ایلان ماسک به‌تازگی گفته است که فرایند خرید توییتر را به‌خاطر تردید در تعداد اکانت‌های اسپم آن متوقف می‌کند.

با این حال، آگراوال در بیانیه خود گفته است:

ما هر روز بیش از نیم میلیون اکانت اسپم را بدون آنکه دیگران متوجه بشوند مسدود می‌کنیم و هر هفته میلیون‌ها اکانت‌ها را که قادر به پروسه احراز هویت ما نمی‌شوند بلاک می‌کنیم.

اگراوال توضیح داده است که شناسایی اکانت‌های اسپم کار بسیار دشواری است و و توییتر مجبور است که سیستم‌های خود به طور مرتب به‌روزرسانی کند.

اگراوال با تاکید بر اهمیت داده‌های محرمانه‌ای‌ای که این شرکت برای شناسایی اکانت‌های اسپم استفاده می‌کند گفت که توییتر نمی‌تواند صرفا به ارزیابی‌های خارجی که توسط شرکت‌های شخص‌ثالث انجام می‌شوند اتکا کنند.

ایلان ماسک

البته شرکت‌های شخص‌ثالث نیز ارزیابی‌های مختلفی درباره تعداد اکانت‌های فیک‌ توییتر دارند. برای مثال، موسسه SparkToro در گزارش اخیر خود گفته است که تعداد اکانت‌های اسپم توییتر ۱۹.۴۲ درصد است. این نتایج با بررسی بیش از ۱۳۰ میلیون اکانت فعال توییتر به دست آمده است.

البته این موسسه نسبت به ارزیابی خود توییتر از تعداد اکانت‌های فیک اظهارنظری نکرده است و دلیل آن هم این است که معیار توییتر برای شناسایی این نوع اکانت‌ها هنوز مشخص چیست. خود SparkToro نیز گفته است که نتایج این موسسه صرفا براساس داده‌های عمومی صورت گرفته است و متفاوت از روش توییتر برای محاسبه اکانت‌های اسپم تست.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم دعوای بین ایلان ماسک و توییتر بر سر تعداد اکانت‌های فیک در نهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.