گزارش: نیمی از آمریکایی ها می خواهند خودشان را از اینترنت خلاص بکنند - تکفارس 
گزارش: نیمی از آمریکایی ها می خواهند خودشان را از اینترنت خلاص بکنند - تکفارس 

گزارش: نیمی از آمریکایی ها می خواهند خودشان را از اینترنت خلاص بکنند

افشین نوری
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - 08:48
اینترنت

در حالیکه اینترنت و فضای مجازی همه زندگی ما را تصرف کرده است خیلی از مردم آرزو می‌کنند که خودشان را از این دنیا برهانند. طبق یک نظرسنجی جدید، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند که اگر بتوانند، خودشان را از فضای وب خارج خواهند کرد.

وبسایت NordVPN با انجام یک نظرسنجی در آمریکا درباره اینترنت که ۹۰ درصد از کل جمعیت این کشور را پوشش می‌دهد پرسیده است. نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نصف آمریکایی‌ها تصمیم دارند خودشان را از فضای اینترنت بیرون بکشند. اصلی‌ترین دلیل اکثر آن‌ها (۴۷ درصد) این بوده که اعتمادی به این فضا ندارند. ۴۲ درصد آن‌ها نیز گفته‌اند که نگران هک شدن توسط گروه‌های هکری یا بدافزارها هستند‌.‌

اینترنت

نکته جالب اینکه ۱۸ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که آرزو می‌کردند هرگز وارد فضای اینترنت نشوند. ۸ درصد نیز گفته‌اند که اصلا از آن استفاده نمی‌کنند.

در این نظرسنجی، از کسانی که تصمیم داشتند از فضای وب خارج شوند پرسیده شد که می‌خواهد کدام اطلاعات خاص خودشان را از این فضا پاک بکنند؛ بیش از نصف آن‌ها گفته‌اند که اطلاعات مالی‌شان را، ۲۶ درصد گفته‌اند لحظات بدشان را، ۲۶ درصد گفته‌اند پروفایل شبکه‌اجتماعی و دیت‌شان را، ۲۴ درصد گفته‌اند عکس‌ها و ویدیوهای شخصی‌شان را و ۲۳ درصد گفته‌اند سوابق کاری قبلی‌شان را.

سوال دیگری که از شرکت‌کنندگان پرسیده شد این بود که دوست دارند چه اطلاعاتی درباره فرد دیگری که می‌شناسند بدانند. اکثر پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که دوست داشتند سوابق کیفری طرف مقابل را بدانند. دانستن اطلاعات اکانت شبکه اجتماعی و دانستن اطلاعات مالی طرف مقابل نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

اینترنت

نکته جالب دیگر در نظرسنجی NordVPN اینکه اکثر افراد می‌خواهند پول زیادی برای ناشناس ماندن در فضای مجازی بپردازند. ۳۱ درصد گفته‌اند ۱۰۰ دلار برای این منظور پرداخت کرده‌اند، ۱۲ درصد گفته‌اند مبلغی بین ۱۰۱ تا ۵۰۰ دلار، ۸ درصد بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار و ۳ درصد بیش از ۱۰۰۰ دلار برای ناشناس ماندن در اینترنت پرداخت کرده‌اند.

وب‌سایت NordVPN دلیل این کار را ترس افراد از اینترنت ندانسته بلکه دلیل آن را این می‌داند که افراد با ناشناس ماندن بهتر می‌توانند در فضای وب فعالیت کنند. استفاده از وی‌پی‌ان و استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پسورد، از جمله‌ی اقداماتی بوده که این افراد برای ناشناس ماندن در فضای اینترنت انجام داده‌اند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید