گوگل: فناوری مایکروسافت باعث افت امنیت دولت آمریکا شده است - تکفارس 
گوگل: فناوری مایکروسافت باعث افت امنیت دولت آمریکا شده است - تکفارس 

گوگل: فناوری مایکروسافت باعث افت امنیت دولت آمریکا شده است

مهدی حلوائی
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - 18:32
مایکروسافت

شرکت‌های گوگل و مایکروسافت سال‌هاست که در حوزه‌ی فناوری با یکدیگر رقابت می‌کنند و حالا گوگل بخش فناوری اطلاعات مایکروسافت را موضوع اصلی نظرسنجی جدید خود قرار داده است. در این نظرسنجی که توسط تیم فضای ابری گوگل تنظیم شده است از ۲۶۰۰ نفر از کارکنان آمریکایی از جمله ۳۳۸ نفر از اعضای نهادهای فدرال، ایالتی و محلی دولت آمریکا در مورد فناوری شرکت مایکروسافت سوالاتی پرسیده شده است.

نظرسنجی اخیر گوگل نشان می‌دهد که بیشتر افراد نسبت به حملات سایبری احتمالی بعدی نگران بوده و از خدمات امنیتی مایکروسافت ناراضی هستند. گوگل همچنین ادعا می‌کند که تکیه‌ی دولت آمریکا بر فناوری “قدیمی” شرکت مایکروسافت باعث شده تا آسیب‌پذیری آن در برابر هکرها بیشتر شود. با این وجود، نظرسنجی گوگل چندان کامل نبوده و مشکلاتی به آن وارد است.

نظرسنجی گوگل

مشکل اول این است که نظرسنجی مذکور توسط تیم ابری گوگل انجام شده و توسط سازمان‌های مستقل صورت نگرفته است. علاوه بر این، تنها ۱۳ درصد از جامعه‌ی آماری این نظرسنجی را اعضای نهادهای دولتی آمریکا تشکیل داده‌اند (۳۳۸ نفر از ۲۶۰۰ نفر). با این وجود، حدود نیمی از این افراد ترجیح می‌دهند تا از محصولات و خدمات دیگری به جز محصولات مایکروسافت استفاده کنند. همچنین به‌نظر می‌رسد که برخی از طرفداران فناوری‌ مایکروسافت نیز به ناچار از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند چرا که تغییر ارائه‌دهنده‌ی خدمات برای آن‌ها کار دشواری است.

نظرسنجی گوگل

مایکروسافت در پاسخ به گوگل اعلام کرده است که این نظرسنجی “ناامیدکننده اما قابل پیش‌بینی” بوده و این اقدام گوگل باعث ایجاد شکاف در میان تیم‌های امنیتی خواهد شد. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت کاربران و آژانس‌های دولتی به کار خواهد گرفت و با بهترین نرم‌افزارها و خدمات امنیتی از دولت آمریکا محافظت خواهد کرد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.