هر آمریکایی روزی ۲۶۲ بار گوشی خود را چک می کند - تکفارس 
هر آمریکایی روزی ۲۶۲ بار گوشی خود را چک می کند - تکفارس 

هر آمریکایی روزی ۲۶۲ بار گوشی خود را چک می کند

افشین نوری
۸ فروردین ۱۴۰۱ - 10:16
آیفون 11

نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط پلتفرم Solitaired انجام شده است نشان می‌دهد که حدود ۸۰ درصد از کاربران آمریکایی آیفون تصور درستی از میزان استفاده خود از آیفون‌شان در طول یک هفته ندارد.

وقت سپری شده با گوشی

طبق این نظرسنجی، اکثر این کاربران فکر می‌کنند مه در طول یک هفته به‌طور متوسط ۲۵ ساعت و ۵۴ دقیقه با گوشی آیفون خود سپری می‌کنند اما واقعیت این بود که آن‌ها ۳۹ ساعت و ۵۴ دقیقه با آیفون خود کار کرده‌اند. این نشان می‌دهد که پاسخ اکثر کاربران آیفون در آمریکا ۵۶ درصد کمتر از عدد واقعی بوده است.

۴۰ ساعت در هفته معادل ۸۷ روز در سال می‌شود که واقع عدد قابل‌توجهی است و این به معنای آن است که آمریکایی‌ها ۲۵ درصد از روزهای سال را صرف کار با گوشی آیفون خود می‌کنند و اگر ساعت‌های خواب را حذف کنیم این عدد به ۳۶ درصد می‌رسد.

شبکه‌های اجتماعی

نکته جالب اینکه، ۵۲ درصد از کاربران آیفون حتی نمی‌دانستند کدام اپلیکیشن را بیش از بقیه اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کردند. همچنین طبق نظرسنجی Solitaired، آمریکایی‌ها علاقه بسیار زیادی به شبکه‌های اجتماعی دارند بطوریکه آن‌ها هر روز ۱.۶ ساعت از وقت خود را برای مثال صرف تیک تاک می‌کنند. تیک تاک هم‌اکنون ۸۵ میلیون کاربر فعال در آمریکا دارد.

تیک تاک

ترک عادت

این نظرسنجی همچنین تاثیر منفی استفاده‌ی بیش‌ازحد از گوشی را در بین آمریکایی‌ها بررسی کرده است؛ بطوریکه ۵۳ درصد گفته‌اند اخیراً سعی کرده‌اند میزان استفاده از گوشی‌شان را بنا به دلایل مختلف کاهش بدهند. ۳۱ درصد گفته‌اند که میزان استفاده‌ی خود از گوشی‌شان را به‌خاطر توصیه‌های دوستان‌شان کم کرده‌‌اند و ۳۶ درصد نیز گفته‌اند که استفاده‌ی بیش‌ازحد از گوشی باعث به هم خوردن رابطه قبلی آن‌ها شده است.

اضطراب

اما مورد دیگری که نظرسنجی Solitaired به آن پرداخته این است که ۸۰ درصد از آمریکایی‌ها گوشی خود را بلافاصله از بیدار شدن از خواب چک می‌کنند. همچنین، ۸۳ درصد از آمریکایی موقعی که می‌فهمند گوشی‌شان را جا گذاشته‌اند احساس اضطراب می‌کنند. ۵۴ درصد نیز گفته‌اند که وقتی باتری گوشی‌شان زیر ۲۰ درصد می‌شود احساس اضطراب می‌کنند. ۶۲ درصد از آمریکایی‌ها با گوشی خود می‌خوابند و ۵۲ درصد هرگز بیش از ۴۸ ساعت بدون گوشی خود سری نکرده‌اند. ۴۸ درصد نیز خودشان را معتاد به گوشی‌شان می‌دانند. و در آخر اینکه، هر آمریکایی روزی ۲۶۲ بار گوشی خود را چک می‌کند؛ یعنی به عبارتی هر ۵ و نیم دقیقه یکبار.

نظر شما درباره این آمار چیست؟ آیا شما هم به گوشی خود اعتیاد دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید