اپل به خاطر کپی برداری از پتنت های شرکت SpaceTime3D به دادگاه رفت - تکفارس 
اپل به خاطر کپی برداری از پتنت های شرکت SpaceTime3D به دادگاه رفت - تکفارس 

اپل به خاطر کپی برداری از پتنت های شرکت SpaceTime3D به دادگاه رفت

افشین نوری
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - 11:17
اپل

اپل در سال‌های اخیر با شکایت‌های زیادی از سوی شرکت‌های مختلف روبه‌رو بوده است و حالا باید برای پاسخگویی به شکایت شرکت SpaceTime3D به دادگاه برود. این شرکت ادعا کرده است که اپل در طراحی تب‌های مرورگر سافاری برای برخی دستگاه‌های خود از پتنت‌های این شرکت که در رابطه با رابط کاربری سه‌بعدی بوده‌اند کپی‌برداری کرده است.

شرکت SpaceTime3D یک شرکت فعال در زمینه نرم‌افزار است که به مشتریان خود تجربیات متفاوتی در این زمینه ارائه می‌کند. این شرکت در شکایت خود علیه اپل گفته است که کوپرتینویی‌ها از سه پتنت این شرکت که در سال ۲۰۰۷ به ثبت رسیده‌اند بدون اجازه استفاده کرده است. به ادعای این شرکت، اپل از این پتنت‌ها در قابلیت App Switcher و همچنین Tab View سافاری بهره گرفته است.

اپل

این پتنت‌ها به کاربر اجاز می‌دهند تا بتوانند در نمایشگرهای کوچکتر تجربه متفاوتی از محتواها داشته باشد و آن‌ها را به‌صورت سه‌بعدی ببیند. ضمنا با استفاده از این پتنت‌ها می‌توان به‌راحتی بین تب‌ها در مرورگر دستگاه‌هایی مثل آیپد و اپل واچ سوئیچ کرد.

مطالب مرتبط:

شرکت SpaceTime3D از دادگاه خواسته است که رای به نقض حق مالکیت معنوی این شرکت توسط اپل بدهد و اپل را مجبور به پرداخت غرامت بکند.

اپل به‌تازگی با یک شکایت دیگر نیز روبه‌رو شده است که در آن ادعا شده این شرکت مشتریان را با روش بازاریابی خود فریب داده است. در این شکایت آمده است که اپل با وجود اینکه از مشکلات نمایشگر آیپد مینی ۶ باخبر بوده است هیچ اشاره‌ای به این موضوع نداشته و همچنان به فروش آن ادامه داده است. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این دعواهای حقوقی درنهایت به کجا ختم می‌شوند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید