سامسونگ در صدر بازار گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۱ - تکفارس 
سامسونگ در صدر بازار گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۱ - تکفارس 

سامسونگ در صدر بازار گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۱

مهدی حلوائی
۹ بهمن ۱۴۰۰ - 17:42
برترین شرکت های سازنده گوشی در سال 2021

در حالی که پاندمی کرونا کماکان در سرتاسر جهان ادامه داشته و مشکلات کمبود قطعه نیز بازار گوشی‌های هوشمند را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، اما این بازار در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد قابل قبولی داشته است. حالا موسسه‌ی تحقیقاتی IDC در جدیدترین گزارش خود به عملکرد شرکت‌های مختلف در بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ اشاره داشته است.

برترین شرکت های سازنده گوشی در سال 2021

بر اساس این گزارش، ۳۶۲.۴ میلیون گوشی هوشمند در بین ماه‌های اکتبر و دسامبر ۲۰۲۱ در سرتاسر جهان به فروش رسیده است که نسبت به ۳۷۴.۳ میلیون واحد سال ۲۰۲۰ اندکی کمتر است. شرکت اپل با ۲۳.۴ درصد، بیشترین سهم از این بازار را به خود اختصاص داده است. گوشی‌های آیفون این شرکت نیز در این بازه‌ی زمانی در مجموع به فروش ۸۴.۹ میلیون واحدی دست پیدا کردند. شرکت سامسونگ نیز با فروش ۶۸.۹ میلیون گوشی هوشمند در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ در جایگاه دوم این لیست قرار دارد.

برترین شرکت های سازنده گوشی در سال 2021

برند شیائومی با فروش ۴۵ میلیون گوشی هوشمند در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته، ۱۲.۴ درصد از بازار این محصولات را به خود اختصاص داد و سهم شرکت‌های اوپو و ویوو از این بخش نیز به ترتیب ۸.۳ و ۷.۸ درصد بوده است. به‌طور کلی، مجموع فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ با رشد ۵.۷ درصدی به ۱۳۵ میلیارد واحد رسید که از ۱۲۸ میلیارد واحد فروخته‌شده در سال ۲۰۲۰ بیشتر است. سامسونگ نیز با فروش کلی ۲۷۲ میلیون گوشی هوشمند موفق شد تا لقب بزرگ‌ترین برند گوشی‌سازی دنیا را حفظ کند. شرکت‌های اپل و شیائومی نیز به ترتیب با فروش ۲۳۵.۷ میلیون و ۱۹۱ میلیون گوشی هوشمند در رتبه‌‌های بعدی این لیست قرار دارند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید