اپلیکیشن های شخص ثالث سرانجام از تمام مزایای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ پرو بهره خواهند برد - تکفارس 
اپلیکیشن های شخص ثالث سرانجام از تمام مزایای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ پرو بهره خواهند برد - تکفارس 

اپلیکیشن های شخص ثالث سرانجام از تمام مزایای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۳ پرو بهره خواهند برد

افشین نوری
۹ بهمن ۱۴۰۰ - 16:08
آیفون ۱۳ پرو

گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس با وجود اینکه مجهز به نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی پروموشن هستند، اما اکثر اپلیکیشن‌های شخص ثالث همچنان با نرخ ۶۰ هرتز روی این گوشی‌ها اجرا می‌شوند و نمی‌توانند از تمام مزیت‌های این نمایشگرها بهره ببرند.

اپل قبلا گفته بود که این مشکل مربوط به یک باگ Core Animation می‌شود که در آپدیت بعدی آی او اس برطرف خواهد شد. حالا به نظر می‌رسد که این مشکل در آپدیت جدید آی او اس ۱۵.۴ برطرف شده است.

اپل دیروز نسخه بتا آی او اس ۱۵.۴ را عرضه کرد و حالا اپلیکیشن‌های شخص ثالث خواهند توانست با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز روی گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس اجرا بشوند.

مطالب مرتبط:

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز می‌تواند باعث اجرای روان‌تر برنامه بشود و در اسکرول کردن محتواها نیز مشکلی پیش نیاید. با وجود اینکه اپل برای اولین چنین قابلیتی را در آیفون ارائه کرده است، اما سایر شرکت‌ها سال‌هاست که آن را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند.

اما در مورد آپدیت آی او اس ۱۵ باید بگوییم که طبق آمار رسمی حدود ۷۲ درصد از کل آیفون‌هایی که در طول چهار سال گذشته معرفی شده‌اند از این آپدیت استفاده می‌کنند و ۶۳ درصد از کل آیفون‌ها مجهز به آن هستند.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

نکته‌ای که وجود دارد این است آی او اس ۱۵ برخلاف آی او اس ۱۴ با نرخ پایین‌تری روی دستگاه‌ها نصب شده است. به‌عبارتی، آی او اس ۱۴ در دسامبر ۲۰۲۰ روی حدود ۸۱ درصد از آیفون‌های چهار سال قبل نصب شده بود. این عدد در مورد آی او اس ۱۳ حدود ۷۷ درصد بوده است. به این ترتیب، آی او اس ۱۴ طرفداران بیشتری در بین کاربران داشته است.‌ اما با وجود همه این‌ها، آی او اس ۱۵ در مقایسه با اندروید ۱۱ میزان نصب بیشتری داشته است.

در بخش تبلت‌ها نیز فقط ۱۵.۴ درصد از آیپدها در طول چهار سال گذشته آپدیت آیپد او اس ۱۵ را روی خود نصب کرده‌اند و در مجموع، ۴۹ درصد از کل آیپدها از آیپد او اس ۱۵ استفاده می‌کنند. این عدد در مورد آیپد او اس ۱۴ و ۱۳ به‌ترتیب ۳۷ و ۱۴ درصد بوده است.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید