ارزش بازار اپل در یک قدمی ثبت رکورد ۳ تریلیون دلار - تکفارس 
ارزش بازار اپل در یک قدمی ثبت رکورد ۳ تریلیون دلار - تکفارس 

ارزش بازار اپل در یک قدمی ثبت رکورد ۳ تریلیون دلار

افشین نوری
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - 07:52
اپل

اپل در حال ثبت رکورد دیگری در تاریخ این شرکت است. ارزش بازار این شرکت فاصله بسیار اندکی با ثبت رکورد ۳ تریلیون دلار دارد که اگر چنین اتفاقی بیفتد برای اولین بار خواهد بود که یک شرکت فناوری به چنین موفقیتی دست می‌یابد.

در معاملات روز دوشنبه، هر سهم اپل به قیمت ۱۸۱.۷۵ دلار معامله شد که ۱ درصد نسبت به روز معاملاتی قبل رشد داشت و حالا اگر قیمت هر سهم این شرکت به ۱۸۲.۸۵ دلار برسد، ارزش بازار این غول فناوری از مرز ۳ تریلیون دلار رد خواهد شد.

مطالب مرتبط:

بد نیست بدانید که ارزش بازار اپل در آگوست ۲۰۱۸ برای اولین بار از مرز ۱ تریلیون دلار گذشت و در آگوست ۲۰۲۰ نیز از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد. امسال ارزش هر سهم اپل بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است که علت آن را می‌توان در فروش خوب سری آیفون ۱۳ و همچنین عملکرد خوب سرویس‌های این شرکت مثل اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، آی‌کلود و از همه مهمتر فروشگاه اپ استور جستجو کرد.

طبق آمار، میزان فروش محصولات اپل در سه ماهه سوم امسال با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته به رقم ۸۳ میلیارد دلار رسیده است که عملکرد بسیار خوبی برای این شرکت محسوب می‌شود.

بد نیست بدانید که در حال حاضر ارزش شرکت‌های مایکروسافت، گوگل، آمازون و تسلا به‌ترتیب ۲.۶ تریلیون دلار، ۲ تریلیون دلار، ۱.۷ تریلیون دلار و ۱ تریلیون دلار است.

منبع: CNN

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید