ایموجی های جدید ویندوز ۱۱ برخلاف انتظار ۲ بعدی هستند - تکفارس 
ایموجی های جدید ویندوز ۱۱ برخلاف انتظار ۲ بعدی هستند - تکفارس 

ایموجی های جدید ویندوز ۱۱ برخلاف انتظار ۲ بعدی هستند

مهدی ملکی
۳ آذر ۱۴۰۰ - 12:31
ایموجی های ویندوز ۱۱

مایکروسافت این هفته در حال عرضه ایموجی‌های فلئونت استایل (Fluent-Style) خود برای ویندوز ۱۱ است. این ایموجی‌ها طی یک به‌روزرسانی اختیاری در اختیار کاربران این سیستم عامل قرار می‌گیرد. این به‌روزرسانی افزون بر ایموجی‌های مذکور برخی از باگ‌های نرم‌افزاری را هم رفع می‌کند.

اگرچه این ایموجی‌ها این بار ظاهر جدیدی دارند اما برخلاف وعده قبلی مایکروسافت، ۳ بعدی نیستند و باری دیگر شاهد استفاده از طراحی بصری ۲ بعدی هستیم.

در این پکیج جدید مایکروسافت از کلیپی (Clippy) به جای ایموجی «گیره کاغذ» استفاده کرده است.  در مجموع تمام ایموجی‌ها بازطراحی شده‌اند تا ظراهی روشن‌تر و رنگ‌های اشباع‌تری را به نمیاش بگذارند اما فقدان ابعاد ۳ بعدی هنوز هم در آن ها به چشم می‌خورد.

هنوز مشخص نیست که آیا در آینده شاهد عرضه ایموجی‌های قابل توجه ۳ بعدی در ویندوز ۱۱ خواهیم بود یا خیر. مایکروسافت پیش‌تر در سال جاری میلادی ایموجی‌های ۳ بعدی خود را معرفی کرد؛ ایموجی‌هایی که تاکنون هرگز در عمل برای هیچ یک از محصولات مایکروسافت عرضه نشده‌اند.

ایموجی های ویندوز ۱۱ مایکروسافت

البته این به معنای عدم توجه مایکروسافت به وعده‌هایش نیست. مسلماً دلیل محکمی برای عدم عرضه این ایموجی‌ها وجود دارد. برای مثال مایکروسافت مدتی پیش مدیا پلیر جدید ویندوز ۱۱ را با الهام از مدیا پلیر کلاسیک این سیستم عامل برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار داد.

اپلیکیشن مدیا پلیر جدید جایگزین Groove Music خواهد شد که اپلیکیشن پیش‌فرض پخش موسیقی در ویندوز ۱۰ و تا همین اواخر، ویندوز ۱۱ بود. در حقیقت با این جابه‌جایی، تمام کتابخانه و داده‌های موجود شما به این اپلیکیشن جدید منتقل خواهد شد. این اپلیکیشن جدید نه تنها قادر به اجرای فایل‌های صوتی است بلکه فایل‌های ویدیویی را هم اجرا می‌کند.

مطالب مرتبط:

عدم عرضه این ایموجی‌ها می‌تواند به دلیل محدودیت‌های فرمت رنگ فوت‌های مایکروسافت باشد که در ویندوز ۱۱ نیز از همان‌ها برای نمایش ایموجی‌های استفاده می‌شود. در حالی که اپل از فایل‌های بیت‌مپ برای نمایش ایموجی‌هایش بهره می‌گیرد، مایکروسافت متکی بر فرمت وکتور است که مقیاس‌پذیری بسیار بیشتری دارد و می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در فضای اشغال شده توسط آن‌ها شود.

به تمام این اوصاف ما باز هم می‌توانیم منتظر نسخه ۳ بعدی و همچنین متحرک این ایموجی‌ها باشیم. شاید نهایتاً بتوانیم آن‌ها را در مایکروسافت تیمز ببینیم. از طرفی اگر شما خواهان استفاده از همین ایموجی‌های جدید ۲ بعدی هم باشید، راهی به جز استفاده از ویندوز ۱۱ ندارید. مایکروسافت رسماً اعلام کرده است که برنامه‌ای برای عرضه آن‌ها برای ویندوز ۱۰ ندارد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید