مدیا پلیر جدید ویندوز ۱۱ عرضه شد؛ یک ادای دین قدیمی - تکفارس 
مدیا پلیر جدید ویندوز ۱۱ عرضه شد؛ یک ادای دین قدیمی - تکفارس 

مدیا پلیر جدید ویندوز ۱۱ عرضه شد؛ یک ادای دین قدیمی

مهدی ملکی
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 17:49
مدیا پلیر جدید ویندوز ۱۱

مایکروسافت در حال عرضه یک اپلیکیشن مدیا پلیر جدید برای ویندوز ۱۱ است که در حال حاضر تنها در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. نسخه جدید این اپلیکیشن اولین بار در وب‌کست ویندوز اینسایدر معرفی شد که در سرانجام اکنون برای کاربران کانال توسعه‌دهنده ویندوز ۱۱ در حال عرضه است.

شما برای نصب نسخه جدید مدیا پلیر به بیلد ۲۲۴۷۱ ویندوز ۱۱ یا جدیدتر از آن نیاز دارید بنابراین اگر روی بیلدی قدیمی‌تر آن را سایدلود کنید، اجرا نخواهد شد.

اپلیکیشن مدیا پلیر جدید جایگزین Groove Music خواهد شد که اپلیکیشن پیش‌فرض پخش موسیقی در ویندوز ۱۰ و تا همین اواخر، ویندوز ۱۱ بود. در حقیقت با این جابه‌جایی، تمام کتابخانه و داده‌های موجود شما به این اپلیکیشن جدید منتقل خواهد شد. این اپلیکیشن جدید نه تنها قادر به اجرای فایل‌های صوتی است بلکه فایل‌های ویدیویی را هم اجرا می‌کند.

مدیا پلیر جدید ویندوز ۱۱

مطالب مرتبط:

به این ترتیب مدیا پلیر ویندوز ۱۱ می‌تواند در پخش موسیقی و فیلم، ساخت پلی‌لیست و هر چیزی که از یک پخش‌کننده استاندارد انتظار می‌رود، شما را کمک کند. به صورت پیش‌فرض تنها فایل‌های صوتی و ویدیویی خود ویندوز در فهرست پخش این پلیر قرار خواهند گرفت اما شما می‌توانید فایل‌های شخصی خود را هم به آن اضافه کنید.

در خصوص موسیقی، حین پخش فالی، تصویر هنرمند یا آلبوم به شما نمایش داده خواهد شد و شما حتی می‌توانید در کوچک‌ترین حالت پنجره ممکن هم، این موارد را در اندازه بندانگشتی ببینید.

اما در خصوص ویدیو مسلماً همان‌طور که انتظار می‌رود، تمام تصویر به شما نمایش داده می‌شود و حتی در حالت بند‌انگشتی یا همان شناور نیز، پروسه پخش فیلم متوقف نخواهد شد. بنابراین چیز خاصی درباره ویژگی‌های مدیا پلیر جدید ویندوز ۱۱ وجود ندارد که شما را شگفت‌زده یا متعجب کند. تمام قابلیت‌ها همان‌هایی هستند که باید باشند و انتظار می‌رود.

مدیا پلیر جدید ویندوز ۱۱

رابط کاربری یکی از مواردی است که می‌توان آن را در این اپلیکیشن جدید نامید. دکمه پخش یا همان پلی (Play) اکنون تک‌رنگ نیست و از ترکیبی از رنگ‌ها استفاده می‌کند. همین رویه برای تمام آیکون‌ها و قسمت‌های مدیا پلیر صدق می‌کند و می‌توانید آن را طی تجربه خود مشاهده و احساس کنید.

اگرچه با یک الهام آشکار از مدیا پلیر کلاسیک ویندوز مواجه هستیم اما مشخص است که مایکروسافت تنها برای رفع تکلیف دست به عرضه این پلیر نزده است. مدیا پلیر کلاسیک ویندوز از چند سال پیش دیگر پشتیبانی نمی‌شود اما می‌توانید هنوز هم آن را در میان ابزارهای ویندوز پیدا کنید. به نظر شما مایکروسافت توانسته است بعد از سال‌ها خاطرات خوب نسخه‌های مختلف ویندوز را زنده کند.

منبع: XDA-Deveopers

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.