اسپاتیفای برای عرضه محتوای صوتی با نتفلیکس همکاری می کند - تکفارس 
اسپاتیفای برای عرضه محتوای صوتی با نتفلیکس همکاری می کند - تکفارس 

اسپاتیفای برای عرضه محتوای صوتی با نتفلیکس همکاری می کند

مهدی ملکی
۳ آذر ۱۴۰۰ - 11:36
همکاری نتفلیکس و اسپاتیفای

اسپاتیفای اخیراً اعلام کرده است که طی همکاری با نتفلیکس قصد دارد یک هاب ویژه تحت این سرویس عرضه کند. این هاب از طریق موبایل و همچنین نسخه وب نتلفیکس قابل دسترسی خواهد بود.

این هاب جدید به عنوان محلی مجتمع برای خرید تمام رسانه‌های مرتبط به نتفلیکس عمل خواهد کرد که برخی از آن‌ها به صورت اختصاصی روی اسپاتیفای عرضه شده‌اند. این همکاری شامل ساندترک‌های نمایش‌ها و فیلم‌های این ارائه دهنده مطرح از جمله Squid Game هم می‌شود. از طرفی ساندترک‌ها و ترانه‌های دارای لایسنس از سریال‌هایی مانند Money Heist و Bridgerton هم در این هاب قابل تهیه خواهند بود.

این هاب جدید شباهت زیادی به هاب پیشینی دارد که اسپاتیفای آن را چند سال پیش برای دیزنی مهیا کرده بود. آن هاب نیز از ساندترک‌ها، فهرست‌های پخش و حتی پادکست‌های مربوط به محصولات دیزنی میزبانی می‌کرد. همان‌طور که احتمالاً شما هم انتظار دارید، هاب مذکور با وجود آن که تاکنون تنها میزبان محتوای به‌خصوصی بوده اما در مقایسه با نمونه نتفلیکس محبوبیت بیشتری داشته است.

هاب جدید نتفلیکس به زودی برای کاربران رایگان و دارای اشتراک ایالات متحده، کانادا، استرالیا، زلاند نو، انگلستان، ایرلند و هند در دسترس قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید با جست و جوی عبارت Netflix در اپلیکیشن اسپاتیفای، این هاب را پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

اسپاتیفای و نتفلیکس هر دو پیوسته در حال دریافت ویژگی‌های جدید هستند و این همکاری هم اصلاً عجیب به نظر نمی‌رسد. برای مثال اسپاتیفای چند روز پیش سرانجام قابلیت نمایش متن ترانه را برای تمام کاربران از جمله کاربران نسخه‌ی رایگان در دسترس قرار داد. متن ترانه‌های موجود در اسپاتیفای توسط سرویس Musixmatch ارائه می‌شود که تا به حال متن بیش از ۸ میلیون ترانه را پوشش داده است.

نتفلیکس و اسپاتیفای

قابلیت نمایش متن ترانه در گذشته تنها در دسترس کاربران کشورهای مشخصی بود اما حالا تمام کاربران به آن دسترسی دارند. نتلفیکس هم به همین طریق مدتی پیش نه تنها شروع به ارائه بازی‌های ابری کرد بلکه با راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید اعلام کرد که قصد دارد برترین برنامه‌های خود را به اطلاع کاربران برساند.

هرچند برنامه نتفلیکس کاتالوگ بازی‌ها (شامل مشخصات بازی) را در برنامه‌اش در اختیار کاربر قرار میدهد، اما شما برای اجرای بازی‌ها برنامه دیگری را اجرا می‌کنید. نتفلکیس اندروید اینگونه کار میکند، اما در آینده قابلیت اجرای بازی‌ها مستقیما از طریق برنامه نتفلیکس برای اندروید برخلاف IOS وجود دارد، چرا که برای سیستم عامل IOS باید هر بازی به صورت جداگانه بر روی اَپ استور منتشر شوند.

در خصوص وب‌سایت مورد اشاره، کاربران در آن قادر خواهند بود شوها را براساس کشورها یا زبان‌های مختلف دسته‌بندی کنند.
در این وب‌سایت، عناوین ۱۰ شوی برتر هر کشور یا هر زبان، به‌صورت هفتگی به‌روزرسانی خواهد شد و شما دیگر مجبور نخواهید بود که هر بار دنبال جدیدترین شوها بگردید.

البته باید توجه داشته باشید که برخی از این فیلم‌ها ‌و شوهای تلویریونی ممکن است در کشور شما قابل‌دسترس نباشند؛ چراکه کاتالوگ نتفلیکس از یک کشور به کشور دیگر فرق می‌کند و همه جا ثابت نیست. در نهایت نباید فراموش کنیم که نتفلیکس در ایران به صورت مستقیم در دسترس نیست. جزئیات بیشتر اخبار مربوط به این دو سرویس را از قسمت مطالب مرتبط مطالعه کنید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید