انویدیا می‌خواهد دنیای واقعی را پر از آواتارهای مجازی کند - تکفارس 
انویدیا می‌خواهد دنیای واقعی را پر از آواتارهای مجازی کند - تکفارس 

انویدیا می‌خواهد دنیای واقعی را پر از آواتارهای مجازی کند

افشین نوری
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 19:22
انویدیا

انویدیا امروز در جریان کنفرانس سالانه GTC خود، پلتفرم مجازی جدیدی به نام Omniverse Avatar معرفی کرد که شامل فناوری‌های متعددی مانند تشخیص صدا، گفتگوی ترکیبی، ردیابی چهره و انیمیشن آواتار سه‌بعدی می‌شود.

جنسن هوانگ مدیرعامل انویدیا در کنفرانس امروز دموهایی را به نمایش گذاشت که نحوه کاربرد Omniverse Avatar را نشان می‌دادند. در یکی از این دموها، یک کاراکتر انیمیشنی با چند نفر در یک کیوسک دیجیتالی صحبت می‌کرد و به سوالاتی درباره مواد غذایی جواب می‌داد. این کاراکتر با استفاده از فناوری ردیابی چهره، تماس چشمی خود را با مشتریان حفظ می‌کرد و به حالت‌های صورت آن‌ها پاسخ مناسب می‌داد.

مطالب مرتبط:

در دموی دیگر، نسخه عروسکی مدیرعامل انویدیا به سوالاتی درباره تغییرات آب و هوابی پاسخ می‌داد. در دموی سوم نیز یک نفر در طول یک کنفرانس آنلاین از یک آواتار انیمیشنی واقعی برای ارتباط با دیگران استفاده می‌کرد.

انویدیا

پلتفرم Omniverse Avatar بخشی از پروژه بزرگ Omniverse انویدیاست که شامل مجموعه. متنوعی از فناوری‌های به‌روز می‌شود. Omniverse هم مانند پروژه Metaverse فیس بوک درباره به‌اشتراک‌گذاری دنیاهای مجازی است که امکان همکاری از راه دور را برای کاربران فراهم خواهد کرد. با این‌حال، انویدیا برخلاف فیس بوک نگران انتقال جلسات اداری به واقعیت مجازی نیست و بیشتر به‌دنبال جایگزین کردن محیط‌های صنعتی با نمونه‌های مجازی است.

به نظر می‌رسد انویدیا با معرفی پلتفرم Omniverse قصد دارد قدم‌های بزرگی در زمینه واقعیت مجازی بردارد، اما هنوز مشخص نیست که این پروژه تا چه حد مفید خواهد بود و آیا مشتریان تمایلی به استفاده از این نوع تعاملات خواهند داشت یا نه.

نظر شما درباره پلتفرم جدید انویدیا چیست؟

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید