ایلان ماسک: نابودی رمزارزها امکان پذیر نیست - تکفارس 
ایلان ماسک: نابودی رمزارزها امکان پذیر نیست - تکفارس 

ایلان ماسک: نابودی رمزارزها امکان پذیر نیست

مهدی حلوائی
۹ مهر ۱۴۰۰ - 10:46
ایلان ماسک

هر زمان که ارزش رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم کاهش پیدا می‌کند، بسیاری از افراد این ارزهای دیجیتالی را محکوم به شکست می‌دانند. این نوع نگرش اخیراً با تحریم‌شدن استخراج و فروش رمزارزها در کشور چین نیز اعتبار زیادی کسب کرده است. با این وجود، ایلان ماسک معتقد است که نابودی رمزارزها هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

مطالب مرتبط:

مدیرعامل شرکت تسلا بر این باور است که تحریم‌های چین علیه رمزارزها موجب از بین رفتن این ارزهای دیجیتالی نخواهد شد و تا زمانی که سیستم‌های اقتصادی جهان معیوب باشند، بسیاری از افراد به دنبال سیستم‌های جایگزینی مانند رمزارزها خواهند بود. ماسک معتقد است که سود رمزارزها بسیار بالا بوده و این نوع از ارزها امکان کاهش خطا و تاخیر کمتری در مقایسه با سیستم‌های پولی فعلی را دارد.

بیت کوین

در حالی که ایلان ماسک نابودکردن رمزارزها توسط دولت‌ها را، به دلیل سود بالا و گسترش استفاده از آن‌ها، غیرممکن می‌داند اما او بر این باور است که دولت‌ها می‌توانند سرعت گسترش این ارزهای دیجیتالی را کاهش دهند. جلوگیری از خرید و فروش قانونی رمزارز توسط شهروندان مطمئناً موجب کاهش رشد آن‌ می‌شود. با این وجود، بسیاری از تبادل‌های رمزارزها به‌صورت ناشناس و خارج از پلتفرم‌‌های قانونی صورت گرفته و همین موضوع موجب شده تا از بین بردن کامل این نوع از ارزها به امری غیرممکن تبدیل شود.

ایلان ماسک در گذشته نیز از رمزارزهایی مانند دوج کوین و بیت کوین حمایت کرده و یکی از طرفداران اصلی رمزارزها محسوب می‌شود. تسلا اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که تا ماه فوریه تعداد خیره‌کننده‌ی ۱.۵ میلیارد بیت کوین را خریداری کرده است. در حال حاضر ارزش رمزارزها نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته اما انتظار می‌رود که در سال‌های آینده ارزش این ارزهای دیجتالی بار دیگر افزایش پیدا کند.

نظر شما در مورد رمزارزها چیست؟ آیا دولت‌ها می‌توانند مانع از رشد و گسترش رمزارزها شوند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید