آمریکا تحریم های جدیدی را علیه رمزارزها وضع می‌کند -
آمریکا تحریم های جدیدی را علیه رمزارزها وضع می‌کند -

آمریکا تحریم های جدیدی را علیه رمزارزها وضع می‌کند

مهدی حلوائی
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - 11:22
تحریم‌های جدید آمریکا علیه رمزارزها

به گزارش وال استریت جورنال دولت آمریکا قصد دارد تا با وضع تحریم‌های جدید، کار را برای هکرهایی که از طریق حملات باج‌افزاری به رمزارزها دسترسی پیدا می‌کنند، دشوار کند. براساس این گزارش، وزارت خزانه‌داری ایلات متحده آمریکا هفته‌ی آینده این تحریم‌ها را وضع خواهد کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال را هدف قرار داده تا از تبادل ارزهای به‌سزقت‌رفته پیشگیری شود. وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین دستورالعمل‌های جدیدی را برای کسب و کارها ابلاغ کرده که آن‌ها را نسبت به خطرات همکاری با حملات باج‌افزاری آگاه می‌سازد. این تحریم‌ها جدی‌ترین اقدام دولت بایدن برای مقابله با حملات باج‌افزاری بوده است.

رمزارزها

حملات باج‌افزاری به شرکت‌های آمریکایی در یک سال اخیر با افزایش شدیدی روبه‌رو بوده است. این حملات در ماه می موجب خاموشی کولونیال پایپ‌لاین، یکی از بزرگ‌ترین خطوط انتقال سوخت آمریکا، شده بود و این شرکت مجبور شد تا مبلغ ۴ میلیون دلار را به هکرها پرداخت کند. اوایل ماه جاری نیز دانشگاه هاروارد به ‌علت نفوذ هکرها به بخش خدمات کامپیوتری برای مدتی تعطیل شد.

جو بایدن در ماه می (اردیبهشت) دستور اجرایی جدیدی را صادر کرد که به دولت و بخش‌های خصوصی امکان تبادل اطلاعات در مورد حملات سایبری را می‌دهد. این قانون همچنین سازمان‌های دولتی را موظف به استفاده از خدمات احراز هویت چند مرحله‌ای کرده است. قرار است که دولت بایدن قوانین جدیدی را علیه پول‌شویی را وضع کرده تا دسترسی به رمزارز در حملات باج‌فزاری را محدود کند.

نظر شما در مورد تحریم‌های جدید آمریکا علیه رمزارزها چیست؟ آیا این تحریم‌ها تاثیری در کاهش حملات باج‌افزاری خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید