فورد تحقیقات مربوط به ساخت اولین باتری مخصوص به خودروهای برقی خود را آغاز کرده است - تکفارس 
فورد تحقیقات مربوط به ساخت اولین باتری مخصوص به خودروهای برقی خود را آغاز کرده است - تکفارس 

فورد تحقیقات مربوط به ساخت اولین باتری مخصوص به خودروهای برقی خود را آغاز کرده است

علیرضا فاضل
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 22:41
فورد

فورد خبر از توسعه اولین‌ باتری‌های ساخت این کمپانی در میشیگان را داده است. این اولین اقدام رسمی فورد برای به عهده گرفتن تولید این بخش مهم از یک اتوموبیل برقی است. کمپانی فورد به منظور انجام این تحقیقات، یک مرکز تحقیق و توسعه به نام Ford Ion Park را تدارک دیده است.

این برند اعلام کرده است که هدف از انجام این تحقیقات، چگونگی تولید یک باتری با عمری طولانی به همراه قابلیت شارژ سریع و مناسب برای محیط زیست است. ۱۵۰ متخصص در این مؤسسه گرد هم جمع شده‌اند تا علاوه بر انجام تحقیقات در خصوص ساخت این باتری، روند تولیدی ارزان قیمت و به صرفه را نیز برای آن طراحی کنند.

اما بر خلاف باور عموم، مرکز Ford Ion Park که در پایان سال ۲۰۲۲ کار خود را آغاز خواهد کرد، قرار نیست به یک شعبه تولید باتری برای کمپانی فورد تبدیل شود. مدیران فورد اعلام کرده‌اند که وظیفه اصلی کارکنان این مرکز انجام تحقیقات و آزمایشات لازم برای رسیدن به آخرین تکنولوژی‌های روز باتری‌ اتوموبیل‌های برقی خواهد بود؛ این بدان معناست که فورد باید برای ایجاد خط تولید این باتری‌ها یک کارخانه مخصوص به این کار راه‌اندازی کند. با این حال، این برند آمریکایی از دادن اطلاعات بیش‌تر پیرامون زمان آغاز تولید این باتری و آیا این که اصلاً مرکزی برای تولید آن تأسیس خواهد شد یا خیر، خودداری کرده است.

هائو تاهی تانگ (Hau Thai-Tang)، مدیر اجرایی کمپانی فورد درباره تولید این باتری به رسانه‌ها اعلام کرد:

راه‌اندازی این مرکز برای کمپانی ما امری ضروری در این مقطع به حساب می‌آید و آزادی عمل برند فورد را در آینده به شدت افزایش خواهد داد؛ پیشنهاد من به شما این است که برای اطلاعات بیش‌تر کمی صبر کنید.

فورد که هنوز در مراحل ابتدایی تولید اتومبیل‌های برقی خود به سر می‌برد، برنامه دارد تا سال ۲۰۲۵ چیزی در حدود ۲۵ میلیارد دلار در بازار خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کند که ۷ میلیارد دلار از این مبلغ مختص به اتوموبیل‌های خودکار خواهد بود. این برند هم‌چنین در نظر دارد تا تولید خودروهای هیبریدی و نیمه هیبریدی را نیز به زودی آغاز کند.

مطالب مرتبط:

این کمپانی اولین خودروی برقی خود به نام موستانگ Mach-E را مدتی پیش با وجود مشکلات نرم‌افزاری، به بازار عرضه کرد. آن‌ها هم‌چنین از یک ون تمام برقی در سال گذشته رونمایی کردند و در نظر دارند تا از یک مدل تمام برقی اتوموبیل‌های F-150 نیز در آینده‌ای نزدیک رونمایی کنند.

تأمین کردن محصولاتی مانند این باتری‌های الکتریکی از کمپانی‌های شریک (second party) همیشه همراه با مزایا و معایب خود همراه بوده است. فورد هم‌اکنون منابع باتری خود را از شرکت کره‌ای SK Innovation تأمین می‌کند که رقابت سنگینی با غول تکنولوژی یعنی LG دارد که می‌تواند شاهرگ تأمین این محصول برای فورد  یعنی صادرات آن به آمریکای شمالی را با اختلالاتی مواجه کند. فورد می‌تواند با راه‌اندازی خط تولید مخصوص به خود از این مشکلات احتمالی تا حدی جلوگیری کند.

با وجود همه این برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برند فورد باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به رقبایی مثل تسلا، فولکس‌واگن و جنرال‌موتورز انجام دهد؛ در غیر این صورت سهمی از این بازار  نو و پرسود نخواهد داشت.

هائو تاهی تانگ در خصوص این که فورد به چه میزان برای تولید اتوموبیل‌های برقی جدی است و چه برنامه‌هایی برای آن دارد خاطرنشان کرد:

ما بسیار مشتاق هستیم که در این بازار تازه متولد شده سهمی داشته باشیم و با تمام قدرت و تکنولوژی خود پا به این عرصه خواهیم گذاشت.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید