از سیستم خنک کننده شیائومی می ۱۱ الترا رونمایی شد - تکفارس 
از سیستم خنک کننده شیائومی می ۱۱ الترا رونمایی شد - تکفارس 

از سیستم خنک کننده شیائومی می ۱۱ الترا رونمایی شد

مهدی ملکی
۷ فروردین ۱۴۰۰ - 17:55
شیائومی می ۱۱ الترا

شیائومی می ۱۱ الترا در چند وقت اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به موفقیت می ۱۰ الترا حتی بدون عرضه رسمی در خارج از کشور چین،‌ می‌توان آن را منطقی تلقی کرد. انتظار می‌رود که می ۱۱ الترا از هر جانب دستگاه کارآمدی باشد و ویژگی‌های بسیاری را به ارمغان آورد. سیستم خنک‌کننده آن یکی از این موارد به شمار می‌آید که به تازگی در مرکز توجه قرار گرفته است.

بنیان‌گذار شیائومی به تازگی در حساب شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) خود تصویری از سیستم خنک‌کننده این دستگاه منتشر کرده است تا یک ذهنیت مناسب را درباره آن ایجاد کند. ظاهراً این فناوری با نام«خنک‌کنندگی تمام فاز» یاد شده و احتمالاً دلیل آن، ارتباط با هر ۳ مورد جامد، مایع و گاز است. این‌گونه ادعا شده است که این سیستم خنک کننده جدید به آسانی فرایند دفع حرارت را تا ۱۰۰ درصد بهبود می‌دهد.

شیائومی می ۱۱ الترا

با این حال عنصر مورد مقایسه ذکر نشده است و مشخص نیست که منظور شیائومی از بهبود ۱۰۰ درصدی چیست. با این حال جدای از نام جدید آن، سیستم مذکور عملکرد یکسانی با دیگر سیستم‌های خنک کننده دارد. در واقع ابتدا مایعات گرم می‌شوند، سپس پس از انبساط، تبدیل به گاز می‌شوند. با ورود به محفظه بعدی، عملیات خنک‌سازی آغاز می‌شود و گاز داغ، تبدیل به یک محصول مایع سرد می‌شود.

این چرخه بارها و بارها تکرار می‌شود و چیز به‌خصوصی نمی‌توان در آن یافت. با این حال اشاره به حالت جامد، اندکی قضیه را مرموز کرده است. شاید منظور موسس شیائومی، اشاره به صفحات گرمایشی باشد اما تا زمان تایید رسمی نمی‌توان آن را قاطعانه در نظر گرفت. خوشبختانه برای درک این موضوع به زمان چندان زیادی نیاز نیست.

مدتی پیش اطلاعاتی در رابطه با استفاده از لنز ۱.۱۲/۱ GN2 سامسونگ در گوشی می ۱۱ الترا منتشر شد. اخیراً شیائومی این مورد را تایید کرده است و ما می‌توانیم با اطمینان بگوییم که می ۱۱ الترا به این لنز عظیم‌الجثه مجهز خواهد شد. مدتی پیش تاریخ معرفی رسمی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا را نیز به اطلاع شما رسانده بودیم و حال تایید این مورد نشان می‌دهد که شیائومی تا چه اندازه تمرکز عمیقی روی محصولات پرچم‌دار خود معطوف کرده است.

GN2 یک لنز ۱.۴ میکرومتری با پیکسل‌های بزرگ ۴-۱ با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل است. افزون بر این، لنز مذکور به فناوری «دوال پیکسل پرو» (Dual Pixel Pro) نیز مجهز است که به واسطه آن، دوربین می ۱۱ الترا می‌تواند فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تری را رقم بزند. لنز مذکور همچنین قادر به ضبط تصاویر ۴K در ۱۲۰ فریم بر ثانیه است.

صحبت از رویداد شیائومی شد؛ شیائومی به تازگی یک رویداد برای تاریخ ۹ فروردین (۲۹ مارس ۲۰۲۱ میلادی) برنامه‌ریزی کرده است. این رویداد روی تمام شبکه‌های اجتماعی محبوب به صورت زنده استریم خواهد شد. شیائومی مشخص نکرده است که ما شاهد معرفی چه گوشی‌هایی در این رویداد خواهیم بود اما انتظار می‌رود که سرانجام می ۱۱ لایت، می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا معرفی شوند.

مدت‌ها است که ما شایعات و گزارشات غیررسمی بسیاری را در رابطه با این محصولات شنیده‌ایم. اگر این شایعات واقعیت داشته باشند، شیائومی چیز جدیدی برای معرفی ندارد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید