استفاده از لنز GN2 سامسونگ در می ۱۱ الترا تایید شد - تکفارس 
استفاده از لنز GN2 سامسونگ در می ۱۱ الترا تایید شد - تکفارس 

استفاده از لنز GN2 سامسونگ در می ۱۱ الترا تایید شد

مهدی ملکی
۴ فروردین ۱۴۰۰ - 18:00
لنز سامسونگ ایزوسل شیائومی می ۱۱ الترا

مدتی پیش اطلاعاتی در رابطه با استفاده از لنز ۱.۱۲/۱ GN2 سامسونگ در گوشی می ۱۱ الترا منتشر شد. اخیراً شیائومی این مورد را تایید کرده است و ما می‌توانیم با اطمینان بگوییم که می ۱۱ الترا به این لنز عظیم‌الجثه مجهز خواهد شد. مدتی پیش تاریخ معرفی رسمی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا را نیز به اطلاع شما رسانده بودیم و حال تایید این مورد نشان می‌دهد که شیائومی تا چه اندازه تمرکز عمیقی روی محصولات پرچم‌دار خود معطوف کرده است.

صحبت از رویداد شیائومی شد؛ شیائومی به تازگی یک رویداد برای تاریخ ۹ فروردین (۲۹ مارس ۲۰۲۱ میلادی) برنامه‌ریزی کرده است. این رویداد روی تمام شبکه‌های اجتماعی محبوب به صورت زنده استریم خواهد شد. شیائومی مشخص نکرده است که ما شاهد معرفی چه گوشی‌هایی در این رویداد خواهیم بود اما انتظار می‌رود که سرانجام می ۱۱ لایت، می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا معرفی شوند.

مدت‌ها است که ما شایعات و گزارشات غیررسمی بسیاری را در رابطه با این محصولات شنیده‌ایم. اگر این شایعات واقعیت داشته باشند، شیائومی چیز جدیدی برای معرفی ندارد.

شیائومی می ۱۱ الترا

حال این شایعات چه ماهیتی دارند؟ یک یوتیوبر فلیپینی مدتی پیش ویدیویی از می ۱۱ الترا روی کانال یوتیوب خود با نام Tech Buff PH منتشر کرد. این ویدیو در حال حاضر تنها در حالت شخصی قابل مشاهده است اما پیش از آن افراد زیادی موفق به مشاهده آن شدند.

با بررسی اجمالی می ۱۱ الترا، در وهله اول به یاد پوکو M3 خواهید افتاد. این موضوع بیشتر به خاطر ماژول دوربین بزرگ در قسمت پشت که شامل سه لنز از جمله دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی، رخ می‌دهد. این لنزها در کنار فلش LED و البته یک نمایشگر ثانویه که هنگام ثبت تصاویر سلفی با دوربین اصلی مفید واقع می‌شود، ماژول دوربین را تشکیل می‌دهند.

براساس ادعای یوتیوبر مذکور، می ۱۱ الترا به یک نمایشگر ۶.۸۱ اینچی با رزولوشن WQHD+ از نوع OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و گوشه‌های خمیده مجهز خواهد بود که توسط گویلا گلس محافظت می‌شود. او در ادامه اشاره می‌کند که دوربین سلفی جای گرفته در روزنه سمت چپ بالا دارای کیفیت ۲۰ مگاپیکسلی خواهد بود.

می ۱۱ الترا طبق گزارش‌های منبع یاد شده به یک پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز خواهد بود که به سادگی سیستم عامل MIUI 12.5 را اجرا می‌کند. از دیگر نکات فاش شده توسط این یوتیوبر می‌توان به پشتیبانی از شبکه ۵G، استاندارد IP68، بلندگوهای Harman/Kardon و یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که در دو حالت مستقیم و بی‌سیم توسط جریان ۶۷ وات شارژ می‌شود و می‌تواند دستگاه‌های دیگر را با فناوری شارژ معکوس ۱۰ واتی، شارژ کند.

شیائومی می ۱۱ الترا

احتمالاً در ابتدا شاهد رونمایی از شیائومی می ۱۱ لایت باشیم. این محصول طبق گزارش‌های مذکور به پردازنده اسنپدراگون ۷۷۵G و دوربین سه‌گانه اصلی شامل لنز ۶۴ مگاپیکسل، لنز ۸ مگاپیکسل فوق عریض و لنز ماکرو ۵ مگاپیکسل مجهز خواهد بود.

به بحث اصلی خود بازگردیم. GN2 یک لنز ۱.۴ میکرومتری با پیکسل‌های بزرگ ۴-۱ با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل است. افزون بر این، لنز مذکور به فناوری «دوال پیکسل پرو» (Dual Pixel Pro) نیز مجهز است که به واسطه آن، دوربین می ۱۱ الترا می‌تواند فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تری را رقم بزند. لنز مذکور همچنین قادر به ضبط تصاویر ۴K در ۱۲۰ فریم بر ثانیه است.

همچنین گفته می‌شود که می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا همراه با یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپ  لنز نوری با بزرگنمایی نوری ۵ برابر (بزرگنمایی دیجیتال ۱۲۰ برابر) و همچنین یک لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی راهی بازار خواهد شد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید