اپل تیمی برای ردیابی لوازم جانبی تقلبی در شبکه های اجتماعی دارد - تکفارس 
اپل تیمی برای ردیابی لوازم جانبی تقلبی در شبکه های اجتماعی دارد - تکفارس 

اپل تیمی برای ردیابی لوازم جانبی تقلبی در شبکه های اجتماعی دارد

حامد شهرزاد
۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - 16:58
apple

اپل به ساخت لوازم جانبی توسط خود معروف است، از ایرپادز و اپل پنسیل گرفته تا کابل‌های لایتنینگ و شارژر‌های آیفون، همگی توسط اپل تولید می‌شوند. البته این وسایل کاملا‌ گران هستند، اما گزینه‌های بسیار ارزان در شبکه‌های اجتماعی (مانند فیس بوک و اینستاگرام) نیز وجود دارد که توسط تولید‌کنندگان نسبتاً ناشناخته چینی ساخته شده اند. اختلاف قیمت بین قطعات اصلی و قطعات تقلبی اختلاف بزرگی در بازار ایجاد کرده است. اکنون، اپل با استخدام یک تیم کامل برای ردیابی و محدود کردن این فروش، در تلاش است تا فروش آنلاین قطعات تقلبی را متوقف کند.

به گزارش بلومبرگ نیوز، یکی از اعضای اداره امنیت سایبری در یک حادثه که تهدید‌کننده زندگی وی بود، از یک شارژر آیفون تقلبی که در اینستاگرام فروخته می‌شود استفاده کرد. آندره استروپا شارژر جعلی را از یکی از دوستان خود قرض گرفت و این محصول هنگام شارژ منفجر شد. این خطر خرید لوازم جانبی تقلبی اپل است و اپل در تلاش است تا با فروشندگانی که این لوازم جانبی را در اینستاگرام و فیس بوک می‌فروشند مبارزه کند.

وسایل جانبی تقلبی اپل ممکن است باعث آسیب رساندن به آیفون شوند

آیفون 12 اپل

مشخص است که حذف شارژر اصلی از جعبه آیفون نیز به این موضوع دامن زده است. نبود شارژر – که یک وسیله حیاتی برای استفاده از آیفون است – درون جعبه این گوشی هوشمند، باعث شده است تا بازار شارژرهای تقلبی رونق گیرد. اما خطر این شارژر ها واقعا چه قدر است؟ آیا تمامی آن ها خطرناک هستند، یا یکی از هر هزارتا قادر به آسیب رساندن به دستگاه شماست؟

در تحقیقات انجام شده توسط انجمن حمایت از مشتری انگلستان مشخص شد که تقریبا تمامی شارژر های تقلبی توانایی آسیب رساندن به دستگاه شما را دارند. محققان ۴۰۰ شارژر اپل را خریداری کردند- تمامی آن ها به صورت آنلاین، از فروشندگاه مختلف و از نقاط مختلف دنیا خریداری شدند- ۳۹۷ تا از آن ها در یک تست ایمنی عمومی رد شدند. تیم محقیقین همچنین تعدادی از کالا های خریداری شده از مغازه های دست دوم فروشی را بررسی کردند، و ۲۷ تا ۱۵ درصد از آن ها نیز به طور بالقوه ناامن تلقی شدند.

اپل نگران سلامتی کاربران خود در هنگام استفاده از وسایل جانبی تقلبی است

سری آیفون 12 اپل

قیمت جذاب محصولات تقلبی این امکان را به فروشندگان آن‌ها داده تا میلیون‌ها دلار در سراسر جهان درآمد کسب کنند و شبکه‌های اجتماعی هنوز راهی برای جلوگیری از آن‌ها پیدا نکرده اند. در یک مقاله تحقیقاتی توسط تیم داده گوست، بلومبرگ دریافت که ماه گذشته (از طریق ۹ تو ۵ مک) ۱۶۳ فروشنده لوازم جانبی جعلی اپل در اینستاگرام تجارت می‌کردند. پر فروش‌ترین‌های این محصولات شارژر‌های ایرپادز پرو و مگ سیف هستند. قیمت‌های این کالا‌ها ۲۵ دلار و ۵. ۵۰ دلار بود، در حالی که قیمت‌های اصلی ۲۴۹ دلار و ۳۹ دلار بود.

در همان مطالعه گزارش شد که کل درآمد روزانه فروشنده ۱۴۰۰۰۰ دلار است. لازم به ذکر است که همه خریداران این محصولات تقلبی نمی‌دانند که آن‌ها در واقع کپی هستند و به طور کامل عواقب خرید چنین محصولاتی را درک می‌کنند. یک کارمند اپل در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت که اپل نگران خطرات این دستگاه‌ها برای کاربران است. اپل تایید کرد که این شرکت یک تیم اختصاصی برای مقابله با چنین فروش‌هایی دارد:

ما یک تیم اختصاصی از متخصصان داریم که به کار با سازمان‌های اجرای قانون، بازرگانان، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های تجارت الکترونیکی در سراسر جهان برای حذف محصولات تقلبی از بازار ادامه می‌دهند. اینستاگرام. بیش از یک میلیون محصول تقلبی و تقلبی اپل از بازار حذف شده است.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید