پتال سرچ هواوی ۶۰ میلیون کاربر فعال خارج از چین دارد - تکفارس 
پتال سرچ هواوی ۶۰ میلیون کاربر فعال خارج از چین دارد - تکفارس 

پتال سرچ هواوی ۶۰ میلیون کاربر فعال خارج از چین دارد

حامد شهرزاد
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - 14:28
huawei

در اوایل این هفته، هواوی به‌منظور ارائه به‌روزرسانی‌های بیشتر و پیشرفت اکوسیستم اچ ام اس و سیستم جستجوی پتال سرچ خود، با برخی از نمایندگان رسانه‌های مختلف جلسه توجیهی برگزار کرد.

هواوی: شرکت ما در خارج از بازار چین عملکرد بسیار عالی را داشته است

برخی از موارد جالب در این کنفرانس که به میزبانی دکتر جیمه گونزالو، معاون رئیس خدمات موبایل مصرف‌کنندگان و آندریاس زیمر، رئیس بخش محصولات اروپایی هواوی برگزار شده است، موتور جستجوی هواوی به نام پتال سرچ است که پیش‌بینی می‌شود ۶۰ میلیون کاربر فعال در خارج از چین تا پایان سال ۲۰۲۱ داشته باشد.

در این کنفرانس، هر دو مدیر شرکت هواوی تأکید کردند که هواوی در خارج از بازار داخلی بسیار قدرتمند است. در حال حاضر، ماهانه ۱۸ میلیون کاربر فعال «پتال سرچ» در خارج از چین وجود دارد که ۴ میلیون نفر از آن‌ها در اروپا واقع شده‌اند. دستاوردهای هواوی بسیار زیاد است، زیرا پتال سرچ تنها برای ۱۲ ماه است که راه‌اندازی شده است.

این سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا بازیگران یا افراد مشهور را از طریق تصاویر و محصولات دارای عکس‌های سریع پیدا کنید. علاوه بر این، دکتر گونزالو بار دیگر تأکید کرد که هواوی در حال بررسی دقیق امنیت خود بوده است، اما پتال سرچ دارای گواهی صادر شده توسط اتحادیه اروپا است که ثابت می‌کند همه داده‌های کاربر محافظت و ایمن هستند.

هوای به‌وسیله پتال سرچ وارد رقابت مستقیم با گوگل شده است

پتال سرچ هواوی

همان‌طور که گفتیم، پتال سرچ یک سیستم جستجوی محتوا و بسیار شبیه به گوگل است. هواوی قصد دارد تا با توسعه این سیستم، بتواند اکوسیستمی مانند گوگل ایجاد کند. البته مسلماً سیستم جستجوی گوگل بسیار پیشرفته‌تر از هواوی پتال سرچ است و دلیل اصلی این موضوع، قدمت بسیار بیشتر سیستم جستجوی گوگل است. همچنین، گوگل سرویس‌های دیگری مانند جی میل و گوگل داک را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که باعث یکپارچه شدن اکوسیستم گوگل می‌شود. البته ذکر این نکته ضروری است که گوگل سرویس‌های بسیار زیادی داشته است که ناموفق بوده‌اند. به‌عنوان مثال، گوگل پلاس از طرف این شرکت با هدف رقابت با فیس بوک وارد رقابت شد. پس از چندین سال تبلیغ و تلاش برای موفقیت این سرویس، گوگل نتوانست به انتظاراتی که قصد داشت به آن برسد، دست یابد. این سرویس پس از چندین سال متوقف شد. حال باید دید که آیا هواوی خواهد توانست پتال سرچ را به موفقیت برساند یا این سرویس به سرنوشت گوگل پلاس دچار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید