ریلمی GT نئو احتمالاً به پردازنده دایمنسیتی ۱۲۰۰ مجهز است - تکفارس 
ریلمی GT نئو احتمالاً به پردازنده دایمنسیتی ۱۲۰۰ مجهز است - تکفارس 

ریلمی GT نئو احتمالاً به پردازنده دایمنسیتی ۱۲۰۰ مجهز است

مهدی ملکی
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 16:30
ریلمی GT نئو

کمتر از ۲۴ ساعت قبل ریلمی طی یک رویداد در کشور چین، جدیدترین پرچم‌دار خود با نام GT را معرفی کرد. شو چی (Xu Qi) معاون ارشد ریلمی در پایان رویداد مذکور از یک محصول دیگر خانواده GT (احتمالاً GT نئو) نیز سخن راند که طی گمانه‌زنی‌ها به زودی معرفی خواهد شد.

در واقع ما در شرایطی درباره ریلمی GT نئو صحبت می‌کنیم که هنوز نام رسمی و دقیق آن را نمی‌دانیم. در حالی که ریلمی GT به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز است، این عضو دیگر خانواده GT به یک پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ مجهز خواهد بود. در حال حاضر ما و تمام رسانه‌های منبع تنها به همین مورد اندک دسترسی داریم اما انتظار می‌رود که طی روزهای آتی مشخصات و گزارش‌های غیررسمی بسیاری در مورد ریملی GT نئو منتشر شود.

پردازنده احتمالی

دایمنسیتی ۱۲۰۰ که پیش‌تر در ماه ژانویه به صورت رسمی رونمایی شد، پردازنده پرچم‌دار شرکت مدیاتک است. این پردازنده براساس معماری ۶ نانومتری توسعه داده شده و حای ۸ هسته از جمله یک هسته ۳ گیگاهرتزی کورتکس A78، سه هسته ۲.۶ گیگاهرتزی کورتکس A78 و نهایتاً چهار هسته ۲ گیگاهرتزی کورتکس A55 است.

تراشه دیمنسیتی 1200 - ریملی GT نئو

این پیکربندی دایمنسیتی ۱۲۰۰ را حدود ۲۲ درصد از لحاظ کارایی، بالاتری از نسخه پیشین این سری یعنی دایمنسیتی ۱۰۰۰+ قرار می‌دهد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که کارت گرافیک سازگار با این پردازنده Mali-G77MC9 باشد که پیش‌تر درون دایمنسیتی ۱۰۰۰+ استفاده شده بود. این پردازنده حداکثر از نرخ تازه‌سازی ۱۶۸ هرتز و مجموعاً دوربین‌هایی تا حدود ۲۰۰ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند.

در جایگاه مقایسه، پردازنده پیشین از هسته قدیمی‌تر A77 استفاده می‌کند که فرکانس آن به ۲٫۶ گیگاهرتز می‌رسد. این اعداد دقیقاً با برآوردهای رسمی ARM مطابقت دارند؛ یک هسته A78 با فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتزی، سریع‌تر از یک هسته A77 با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتزی است. البته این موضوع برای عملکرد تک رشته‌ای صدق می‌کند، زیرا فقط یک هسته در هر تراشه به این فرکانس‌ها می‌رسد. عملکرد کلی پردازنده مرکزی ۲۲ درصد و بهره‌وری انرژی (مصرف بهینه باتری) نیز ۲۵ درصد نسبت به نسل‌های پیشین افزایش یافته است.

تراشه دایمنسیتی ۱۱۰۰، هسته اصلی شبیه به این ندارد. هر چهار هسته کورتکس A78 روی فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز قرار دارند. با این حال، حتی بدون سرعت کلاک بالاتر، تراشه ۱۱۰۰ از نظر معماری، مزیت قابل توجهی دارد که باعث می‌شود در عملکرد تک و چند هسته‌ای نسبت به چیپست دیمنسیتی ۱۰۰۰+ عملکرد بهتری داشته باشد.

براساس اطلاعات معرفی شرکت مدیاتک، ریلمی دستگاه جدید خود را در اواخر ماه مارس یا ماه آپریل همراه با این پردازنده راهی بازار خواهد کرد. در حالی که هنوز نمی‌توان به طور قطعی در این‌باره به اظهار نظر پرداخت اما بعید به نظر می‌رسد که محصول دیگری ابتدا با این پردازنده به‌خصوص عرضه شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید