API جدید گوگل به رهگیری خواب کمک می کند - تکفارس 
API جدید گوگل به رهگیری خواب کمک می کند - تکفارس 

API جدید گوگل به رهگیری خواب کمک می کند

مهدی ملکی
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - 19:17
گوگل اسلیپ

اخیراً API گوگل اسلیپ (Google Sleep) به صورت عمومی در دسترس قرار گرفته است که به گفته این شرکت، به اپلیکیشن‌های رهگیری خواب اجازه می‌دهد تا هنگام بررسی الگوهای خواب، از انرژی کمتری استفاده کنند.

این API دقیقاً بر پایه سرویس‌های گوگل پلی توسعه داده شده است و روی تشخیص فرایند خواب تمرکز دارد. به گفته گوگل این API «با اجازه کاربر می‌تواند فعالیت‌های او همانند دوچرخه‌سواری یا حتی قدم زدن را تشخیص دهد.» گوگل برای توسعه این API با Urbandroid، سازنده اپلیکیشن محبوب Sleep As Android همکاری کرده است.

در واقع براساس پست رسمی وب‌سایت گوگل، API مذکور یک API تشخیص فعالیت در اندروید که اطلاعات خواب کاربر را براساس دسترسی‌هایی که دارد جمع‌آوری می‌کند. این API از یک هوش مصنوعی مبتنی بر دستگاه اندرویدی که داده‌های ورودی مانند استفاده از نمایشگر و حرکت گوشی، یا حتی مواردی از تغییر نور تا حسگرهای حرکتی را ثبت می‌کند. این داده‌های در فاصله‌های زمانی ۱۰ دقیقه‌ای در پس‌زمینه اجرا می‌شوند.

اپلیکیشن‌های رهگیری خواب نیز معمولاً از روند مشابهی برای پردازش خواب کاربر استفاده می‌کنند که البته الگوریتم آن‌ها ممکن است ضد و نقیض باشد.

اگر کاربران چندین اپلیکیشن روی گوشی هوشمند خود داشته باشد که به صورت مدام به بررسی داده‌ها در پس زمینه بپردازند، عمر باتری دستگاه کاهش به‌سزایی خواهد داشت. از آن جایی که API اسلیپ براساس گول پلی سرویس توسعه پیدا کرده است، کاربران دیگر به چنین اپلیکیشن‌های جانبی رهگیری خواب که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، نیازی ندارد. سرانجام زمانی که تمرکز کاملاً بر یک موضوع معطوف می‌شود، باتری دستگاه نیز با مشکل مواجه نخواهد شد و شارژدهی آن بیشتر خواهد بود

. اپلیکیشن Sleep As Android هم‌اکنون روی گوگل پلی موجود است و شما می‌توانید آن را از این لینک دانلود کنید. همان‌طور که ذکر شد در بار اول باید اجازه دسترسی به تشخیص فعالیت‌های فیزیکی دستگاه را در اختیار چنین اپلیکیشن‌هایی قرار دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید