گوگل برنامه‌ های iOS‌ را با برچسب حریم شخصی به‌روز می‌کند - تکفارس 
گوگل برنامه‌ های iOS‌ را با برچسب حریم شخصی به‌روز می‌کند - تکفارس 

گوگل برنامه‌ های iOS‌ را با برچسب حریم شخصی به‌روز می‌کند

آرمین مکاری
۱۷ دی ۱۳۹۹ - 19:30
گوگل برنامه‌ های iOS‌ را با برچسب حریم شخصی به‌روز می‌کند - تکفارس 

به‌تازگی شرکت Fast مقاله‌ای را به اشتراک گذاشته است و خاطرنشان می‌کند که گوگل هنوز برنامه‌های آیفون و آیپد خود را به‌روز نکرده است تا آن‌ها را مطابق با برچسب‌های حریم خصوصی جدید اپ استور اپل منتشر کند. در ابتدا گمان می‌رفت که گوگل در تلاش باشد تا افشای اطلاعات برچسب حریم خصوصی خود را به تأخیر بیندازد، اما مشخص شد که چنین نیست.

بر اساس گزارش منتشر شده، گوگل موضعی در برابر برچسب‌های حریم خصوصی اپل نمی‌گیرد و در واقع قصد دارد در این هفته یا هفته آینده، اطلاعات حریم خصوصی را به فهرست برنامه‌های iOS خود اضافه کند. اپل پس از معرفی این ویژگی برای اولین بار در iOS 14، اطلاعات حریم خصوصی برنامه‌ها را در iOS 14.3 پیاده‌سازی کرد. برچسب‌های حریم خصوصی برنامه راهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا مشخص کنند یک برنامه قبل از انتخاب برای نصب چه اطلاعاتی درباره آن‌ها جمع‌آوری می‌کند.

اپل همه برنامه‌های موجود در فروشگاه خود را ملزم می‌کند تا اطلاعات حریم خصوصی خود را در اپ استور به اپل گزارش دهند و توسعه‌دهندگان باید تمام موارد جمع‌آوری داده را شناسایی کرده و از قوانین این شرکت پیروی کنند. برچسب ها به دسته‌هایی از جمله داده‌های مورد استفاده برای ردیابی فعالیت‌ها و مکان شما، داده‌های مرتبط با مشخصات شما و داده‌هایی که به شما مرتبط نیستند، تفکیک می‌شوند و همه آن‌ها به‌صورت ناشناس باقی می‌مانند. برخی مسائل در ارتباط با حریم خصوصی برنامه‌ها وجود دارد. برای مثال، فیس‌بوک به دلیل ارائه موارد زیادی در برچسب حریم خصوصی و اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کند مؤاخذه شده است و محتمل است که گوگل نیز مشکلی مشابه با آن داشته باشد.

از ۸ دسامبر، تمام به‌روزرسانی‌های برنامه‌های این فروشگاه باید حاوی اطلاعات برچسب حریم شخصی باشند، و برنامه‌های گوگل که برای دستگاه‌های iOS طراحی شده‌اند از ۷ دسامبر به‌روزر نشده‌اند. مشخص نیست که چرا گوگل با وجود به‌روزرسانی برنامه‌های اندروید، به‌روزرسانی برنامه‌های iOS خود را به تعویق انداخته است اما ممکن است به دلیل تعطیلات سال نو باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید