افزایش قیمت قطعات رایانه ایسوس در سال ۲۰۲۱ - تکفارس 
افزایش قیمت قطعات رایانه ایسوس در سال ۲۰۲۱ - تکفارس 

افزایش قیمت قطعات رایانه ایسوس در سال ۲۰۲۱

حامد شهرزاد
۱۷ دی ۱۳۹۹ - 12:00
ASUS’s Graphics Cards, Motherboards & PC Components

سال ۲۰۲۱ شروع خوبی برای ایسوس نیست زیرا این شرکت از افزایش قیمت تمام قطعات رایانه ساخت خود از جمله کارت گرافیک و مادربرد خبر داده است. این خبر توسط مدیر بازاریابی محصولات فنی ایسوس یعنی خوان خوزه، در صفحه فیس بوک ایسوس PC DIY خود ارسال شده است.

ایسوس قیمت تمام قطعات رایانه خود شامل کارت گرافیک و مادربرد را برای سال ۲۰۲۱ افزایش می‌دهد

نیمه دوم سال ۲۰۲۰ یک سال در مجموع متوسط برای صنعت کامپیوتر بود. همه ما شاهد معرفی برخی از فن‌آوری‌های شگفت‌انگیز از جمله معرفی سری جی فورس RTX 30 انویدیا، سری رادئون RX 6000 شرکت AMD و سری رایزن ۵۰۰۰ این شرکت بودیم اما این همه ماجرا نبود. هر یک از قطعات اصلی رایانه در سراسر جهان شاهد کمبود عمده‌ای بوده است و در حالی که شرکت‌ها بارها تأیید کرده‌اند که وضعیت تا سال ۲۰۲۱ بهتر خواهد شد، به نظر می‌رسد آغاز سال جدید شروع خیلی خوبی نبوده است.

ایسوس اعلام کرده است که آن‌ها قیمت مرجع کلیه اجزای رایانه ساخت خود از جمله کارت گرافیک و مادربرد را در سال ۲۰۲۱ تغییر خواهند داد. در زیر پیام ارسال‌شده توسط ایسوس آمده است:

به‌روزرسانی در مورد قیمت‌گذاری مرجع برای قطعات ساخت ایسوس در سال ۲۰۲۱

این به‌روزرسانی برای کارت‌های گرافیک و مادربردها اعمال می‌شود *

ما اطلاعیه‌ای در مورد تغییرات قیمت مرجع خود منتشر کرده‌ایم که از اوایل سال ۲۰۲۱ برای سری کارت‌های گرافیک و مادربردهای ما که جوایزی نیز برده است، اعمال خواهد شد. قیمت مرجع جدید ما افزایش هزینه اجزا را نشان می‌دهد. مواردی مانند هزینه‌های عملیاتی و فعالیت‌های لجستیکی به‌علاوه سایر تعرفه‌های واردات افزایش یافته است. ما با شرکای تأمین و تدارکات خود از نزدیک کار کرده‌ایم تا این افزایش قیمت را به حداقل برسانیم. ایسوس وقتی از این زمان تغییر بازار بی‌سابقه عبور کنیم، از ادامه تجارت و پشتیبانی شما بسیار قدردانی خواهد کرد.

* قیمت مدل‌های بیشتری ممکن است با رسیدن به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ افزایش یابد.

ASUS’s Graphics Cards, Motherboards & PC Components

از هم‌اکنون شاهد افزایش چشمگیر قیمت تمام کارت‌های گرافیک سری ایسوس از جمله جی فورس RTX 30 انویدیا و رادئون RX 6000 شرکت AMD هستیم

ایسوس دلایل مختلفی را در افزایش قیمت قطعات رایانه شخصی ذکر کرده است. این موارد شامل افزایش هزینه اجزایی است که برای جمع‌آوری محصول نهایی مورد نیاز است. همچنین، افزایش هزینه عملیاتی، فعالیت‌های لجستیکی و ادامه تعرفه‌های واردات از دلایل دیگر این موضوع است. ما باید توجه داشته باشیم که جهان هنوز از ابتلا به کرونا مصون نیست و بیماری همه‌گیری متوقف نشده است. به همین ترتیب، حمل‌ونقل و تدارکات به یک موضوع اصلی برای هر فروشنده اصلی تبدیل شده است. ایسوس اولین شرکتی است که به‌طور رسمی افزایش قیمت قطعات خود را اعلام کرد اما از نظر ما به نظر می‌رسد که سایر تولیدکنندگان نیز از این روش پیروی خواهد کرد زیرا آن‌ها نیز برای محصولات اصلی خود از همین روش استفاده می‌کنند.

به همین ترتیب، ما انتظار داریم شاهد افزایش قیمت سری کمیاب و گران‌قیمت کارت‌های گرافیکی انویدیا جی فورس RTX 30 و AMD رادئون RX 6000 باشیم. قیمت مادربرد برای سری AMD 500 و پلتفرم آینده سری ۵۰۰ اینتل نیز به‌عنوان نتیجه مستقیم این امر افزایش می‌یابد. خریداران باید قیمت‌های بالاتر مادربردها را نسبت به آنچه برای طرح‌های قبلی در همان بخش پرداخت کرده‌اند، انتظار داشته باشند.

ما هم‌اکنون شاهد افزایش چشمگیر قیمت در تمام کارت‌های گرافیک سری ایسوس جی فورس RTX 30 و رادئون RX 6000 هستیم. به‌عنوان مثال، مدل رادئون RX 6800 XT ROG STRIX LC، با شروع فروش در Newegg، ۸۹۹٫۹۹ دلار آمریکا قیمت داشت، اما اکنون با قیمت ۱۰۷۹٫۹۹ دلار آمریکا در لیست قرار گرفته است. همین امر برای مدل TUF گیمینگ که ۸۰۹٫۹۹ دلار آمریکا قیمت داشت اما اکنون با قیمت ۹۶۹٫۹۹ دلار آمریکا در دسترس است. رادئون RX 6800 ROG STRIX غیر XT در حال حاضر با قیمت ۸۳۹٫۹۹ دلار آمریکا که ۲۶۰ دلار حق بیمه بیشتر از قیمت مرجع است، ذکر شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید