کاربران اپ استور ۷۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ هزینه کرده‌اند - تکفارس 
کاربران اپ استور ۷۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ هزینه کرده‌اند - تکفارس 

کاربران اپ استور ۷۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ هزینه کرده‌اند

آرمین مکاری
۱۶ دی ۱۳۹۹ - 23:30
کاربران اپ استور ۷۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ هزینه کرده‌اند - تکفارس 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کاربران دستگاه‌های اپل در سال ۲۰۲۰ به رکورد صرف ۷۲ میلیارد دلار در فروشگاه اپ استور رسیده‌اند که نسبت به ۵۵٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، ۳۰٫۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

طبق انتظار و همانند سال‌های گذشته، این رقم از میزان هزینه کاربران در فروشگاه گوگل‌پلی بیشتر است. کاربران گوگل ۲۹٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ و ۳۸٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ در این فروشگاه خرید کرده‌اند که نشان می‌دهد فروشگاه اپل ۸۷٫۳ درصد بیشتر از گوگل هزینه مصرف‌کننده را به همراه داشته است اما روند رشد هر دو سیستم‌عامل تقریباً یکسان بوده و شکاف بین دو فروشگاه در مقایسه با ۲۰۱۹ تفاوت چندانی نداشته است.

کاربران اپ استور ۷۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ هزینه کرده‌اند - تکفارس 

به غیر از بازی‌ها، بیشترین هزینه کاربران در اپ استور به بخش سرگرمی اختصاص داشت که با رشد ۲۹٫۳ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۵٫۳ میلیارد دلار رسید. برنامه تیک‌تاک (TikTok) که در دسته این برنامه‌ها قرار دارد، در سال ۲۰۲۰ بیشترین درآمداین فروشگاه را به خود اختصاص داد. این برنامه در طی یک سال بیش از ۶۰۰ درصد رشد داشته و درآمد آن به ۱٫۲ میلیارد دلار رسیده است. اولین نصب برنامه‌ها نیز در سال ۲۰۲۰ رکورد جدیدی را به ثبت رسانده‌ است. آمار اولین نصب برنامه‌ها در دو فروشگاه اپ استور و گوگل‌پلی در مجموع به ۱۴۳ میلیارد بار رسیده است که ۲۳٫۷ درصد بیشتر از ۱۱۵٫۵ میلیارد در سال ۲۰۱۹ است. این رقم حدود ۱۴ درصد بیشتر از رشد سالانه هر دو فروشگاه در سال ۲۰۱۹ است.

دسته بازی‌ها نیز با تولید ۷۹٫۵ میلیارد دلار سال گذشته در هر دو فروشگاه اپل و گوگل در سراسر جهان، به رکورد جدیدی دست پیدا کرده است. این گزارش خاطر نشان می‌کند که این میزان در مقایسه با ۶۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، ۲۶ درصد افزایش داشته و ۷۱٫۷ درصد از کل خریدهای درون برنامه‌ای سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. طبق داده‌های وب‌سایت Sensor Tower، حدود ۴۷٫۶ میلیارد دلار برای بازی‌های iOS در سال ۲۰۲۰ هزینه شده است که این رقم ۲۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. ۶۶ درصد از کل درآمد فروشگاه اپ استور از بازی‌ها بوده و رتبه اول این دسته در iOS مربوط به بازی Honor of Kings از شرکت تن‌سنت (Tencent) است.

بحران جهانی کرونا به‌طرز چشم‌گیری نیازها و رفتارهای مصر‌ف‌کنندگان را تغییر داده و بازار موبایل در سال ۲۰۲۰ رشد بی سابقه‌ای را تجربه کرده است و این تغییرات می‌توانند عادت کاربران را به‌طور دائمی تغییر دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید