مایکروسافت هم مورد حمله هکرها قرار گرفت - تکفارس 
مایکروسافت هم مورد حمله هکرها قرار گرفت - تکفارس 

مایکروسافت هم مورد حمله هکرها قرار گرفت

خشایار جهانی
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - 14:30
microsoft

خبرگزاری‌ها گزارش دادند که شرکت مایکروسافت هم تحت حمله Solarwinds قرار گرفته است. این بدافزار درحدود ۱۸۰۰۰ شرکت و انستیتوهای دولتی آمریکا را مورد حمله قرار داده است که باعث شده تا به شبکه‌های ارتباطی این شرکت‌ها دسترسی داشته باشند. منبع این حمله احتمالاً از سمت روسیه است.
مایکروسافت می‌گوید که نسخه مخربی از نرم‌افزار SolarWind را در داخل شرکت کشف کرده‌اند و تحقیقات نشان می‌دهد که هکرها از این نرم‌افزار برای حمله به اطلاعات مشتریان استفاده می‌کنند. آن‌ها در بیانیه رسمی خود گفته‌اند:

مانند بقیه شرکت‌های مورد حمله قرار‌گرفته توسط Solarwind، ما هم دنبال شناسایی این بدافزار در سیستم خود بودیم و توانستیم آن را شناسایی و حذف کنیم. البته هیچ شواهدی از دسترسی به خدمات مشتری‌ها پیدا نشده است اما همچنان تحقیقات گسترده درحال انجام می‌باشد.

مایکروسافت قبلا برای بدافزارهای دیگر تحقیقاتی را شروع کرده بوده و آمادگی لازم را برای مقابله داشته است، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که ممکن است هکرها قبلاً این بدافزار را در سیستم مایکروسافت کارگذاشته باشند و درنتیجه ریشه کن کردن آن سخت‌تر بوده و زمان بیشتری لازم دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید