گوگل توقف اندروید تینگز را برای سال ۲۰۲۲ نهایی کرد - تکفارس 
گوگل توقف اندروید تینگز را برای سال ۲۰۲۲ نهایی کرد - تکفارس 

گوگل توقف اندروید تینگز را برای سال ۲۰۲۲ نهایی کرد

حامد شهرزاد
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - 12:30
android-things-cover

در فوریه سال ۲۰۱۹، گوگل اعلام کرد که در حال »تمرکز مجدد» پلتفرم اینترنت اشیاء اندروید است تا این سیستم فقط برای OEM های نمایشگرهای هوشمند و بلندگوها در دسترس باشد. گوگل اکنون اندروید تینگز (Android Things) را برای استفاده غیرتجاری متوقف کرده است.

گوگل در ابتدا قصد داشت تا یک سیستم‌عامل اینترنت اشیاء ایجاد کند که بتواند وظایف سنگین یک سیستم‌عامل را به‌خوبی اجرا کند تا توسعه‌دهندگان بتوانند تنها بر روی محصولات خود تمرکز کنند. این سیستم‌عامل در ابتدا با نام بریلو (Brillo) شناخته می‌شد و در اواخر سال ۲۰۱۶ به اندروید تینگز تبدیل شد. این تغییر نام برای نشان دادن چگونگی استفاده توسعه‌دهندگان اندروید از ویژگی‌های موجود برای ایجاد دستگاه‌های مصرفی، خرده‌فروشی و صنعتی بود.

بااین‌وجود و در اوایل سال گذشته، گوگل متوجه شد که اندروید تینگز بیشتر توسط OEM ها برای ساخت نمایشگرهای هوشمند و بلندگوها استفاده می‌شود. به‌این‌ترتیب، پشتیبانی از کسانی که از این پلتفرم برای ساخت انواع دیگر محصولات تجاری استفاده می‌کنند پایان یافت.

در آن زمان، این اقدام به «آزمایش و ساخت دستگاه‌های متصل و هوشمند» اجازه ادامه کار می‌داد. اکنون با اعلامیه ارائه‌شده در اسناد موجود برنامه نویسان اندروید تینگز و صفحه سؤالات متداول (از طریق Ars Technica) که جزئیات برنامه‌های متوقف‌شده را ارائه می‌دهد، نشان می‌دهد که اندروید تینگز در حال توقف است.

اندروید تینگز تا ۵ ژانویه ۲۰۲۲ در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت

دو تاریخ مهم درباره اندروید تینگز وجود دارد. یکی اینکه کنسول اندروید تینگز دیگر اجازه ایجاد پروژه‌های جدید NXP i.MX7D و رسبپری پای ۳B را در ۵ ژانویه ۲۰۲۱ نمی‌دهد و دیگری آنکه اندروید تینگز تا ۵ ژانویه ۲۰۲۲ در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. گوگل دراین‌باره گفت:

توسعه‌دهندگان می‌توانند تا ۵ ژانویه ۲۰۲۲ به استفاده از کنسول اندروید تینگز برای ساخت تصاویر و ارائه به‌روزرسانی‌های OTA برای پروژه‌های موجود خود ادامه دهند.

یک سال بعد، شرکت گوگل این کنسول را به‌طور کامل متوقف خواهد کرد و «تمام داده‌های پروژه ازجمله پیکربندی‌های ساخت و تصاویر کارخانه برای همیشه حذف خواهند شد». بنابراین توقف سیستم‌عامل اندروید تینگز نهایی می‌شود.

به کسانی که به دنبال راه‌حل دیگری هستند توصیه می‌شود که به پلتفرم Cloud IoT Core مراجعه کنند. این سرویس از پلتفرم ابری گوگل یعنی گوگل کلود در دسترس است. این سرویس «یک سرویس کاملاً مدیریت شده است که به شما امکان می‌دهد به‌راحتی و به‌آسانی داده‌های میلیون‌ها دستگاه جهانی را متصل، مدیریت و همگان سازی کنید». سرویس Edge TPU نیز به همین ترتیب موجود است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید