شیائومی قصد دارد در سال آینده از اپل و هواوی پیشی بگیرد - تکفارس 
شیائومی قصد دارد در سال آینده از اپل و هواوی پیشی بگیرد - تکفارس 

شیائومی قصد دارد در سال آینده از اپل و هواوی پیشی بگیرد

آرمین مکاری
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - 20:30
شیائومی قصد دارد در سال آینده از اپل و هواوی پیشی بگیرد - تکفارس 

شیائومی، سازنده گوشی‌های هوشمند چینی که تولیدات خود را به دسته‌ۤبندی‌های زیادی از گجت‌ها گسترش داده است، قصد دارد در سال آینده میلادی، بخش قابل توجهی از بازار جهانی تلفن‌های هوشمند را بدست آورد.

گزارش شده است که این شرکت درحال افزایش سفارشات کارخانه خود برای گوشی‌های هوشمند است و همچنین در حال مذاکره با تامین‌کنندگان برای رزرو قطعات ۲۴۰ میلیون تلفن‌همراه است. اعداد و ارقام نشان داده شده در این گزارش، بسیار بیشتر از میزان صادرات این شرکت در سال جاری است. با چنین طرح بلند پروازانه‌ای، شیائومی به وضوح در تلاش است تا از نظر صادرات تلفن‌های هوشمند، از اپل و هواوی پیشی بگیرد. درحال حاضر این شرکت چینی، در رتبه چهارم صادرات گوشی‌های هوشمند قرار دارد.

در این گزارش آمده است که شیائومی به برخی از تأمین‌کنندگان خود گفته است که هدف آنها صادرات ۳۰۰ میلیون واحد تلفن هوشمند در سال آینده است، اما به نظر نمی‌رسد این کار عملی باشد. شرکت‌هایی مانند کوالکام و مدیاتک نمی توانند چنین عددی را برای یک شرکت واحد متعهد شوند، مخصوصاً در زمانی که کووید-۱۹ به زنجیره تأمین آنها آسیب زده است.

حتی با ارسال ۲۴۰ میلیون دستگاه، شیائومی می‌تواند از اپل که معمولاً حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه آیفون را سالانه صادر می‌کند، پیشی بگیرد. با توجه به اینکه هواوی تحت تحریم ایالات متحده است، احتمالاً شیائومی از این محدودیت نهایت بهره را خواهد برد. همچنین اینکه آنر دیگر بخشی از هواوی باشد، به طور قابل توجهی بر سهم این شرکت در بازار تأثیر می‌گذارد.

هواوی در دوران اوج خود موفق شد ۲۴۰٫۶ میلیون گوشی هوشمند را در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه کند که بالاترین رقم برای یک شرکت چینی است. در سال ۲۰۱۸ شیائومی موفق شد به چهارمین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند تبدیل شود و سال بعد ۱۲۵٫۶ میلیون دستگاه را به فروش برساند.

بنابر گزارش IDC، در ۹ ماه نخست سال میلادی جاری، صادرات شیائومی با رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۱۰۴٫۵ میلیون واحد رسیده است. به نظر می‌رسد این رشد، از ملزومات اهداف شیائومی برای سال آینده باشد. جالب است که ببینیم این شرکت چگونه برای رسیدن به هدف خود تلاش خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید