شیائومی در دوران کرونا نیز نیروی جدید به خدمت می‌گیرد - تکفارس 
شیائومی در دوران کرونا نیز نیروی جدید به خدمت می‌گیرد - تکفارس 
شیائومی در دوران کرونا نیز نیروی جدید به خدمت می‌گیرد - تکفارس 

شیائومی در دوران کرونا نیز نیروی جدید به خدمت می‌گیرد

مجید مهرعلی
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - 16:00
شیائومی در دوران کرونا نیز نیروی جدید به خدمت می‌گیرد - تکفارس 

شیائومی به‌تازگی کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان می (MIDC) را برگزار کرد. در این رویداد، این شرکت از تعدادی فناوری جدید رونمایی کرد که شامل فناوری دوربین تلسکوپی قابل ردگیری، نسخه جدیدی از دستیار هوشمند و مجازی شیائو (Xiao AI virtual assistant) و تعداد بهسازی در نرم‌افزارهای اینترنت اشیاء می‌شود.

لی جان (Lei Jun) مدیر ارشد اجرایی شیائومی گفته است که اساس پیشرفت‌های ادامه‌دار در فناوری، خصوصاً در زمینه دوربین‌ها، سرمایه‌گذاری باثبات در تحقیق و توسعه و به خدمت گرفتن توسعه‌دهندگان بااستعداد است. او همچنین اعلام کرده است که شیائومی به سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی خود ادامه می‌دهد و قصد دارد رکورد جدیدی در به‌کار گیری نیروهای جدید به ثبت برساند.

لی جان می‌گوید:

ما بر این باوریم که افراد هسته اصلی هر ابداعی هستند. زمانی که می‌خواهیم مهارت‌های حوزه فناوری خود را نیرومندتر کنیم، نیاز است تا این کار را با پیدا کردن بهترین افراد شروع کنیم. در حال حاضر، گروه تحقیق و توسعه شیائومی بیش از ۱۰,۰۰۰ کارمند بااستعداد دارد. برخلاف فراگیری جهانی ویروس کرونا، ما قصد داریم تا ۵,۰۰۰ نیروی جدید را در ۲۰۲۱ به خدمت بگیریم. من می‌خواهم در ده سال پیش رو شیائمی را به رؤیای هر مهندسی تبدیل کنم و ما راهبردهای خود را قوی‌تر می‌کنیم تا ترکیبی از استعدادها و گروه‌ها را توسعه دهیم.

باید این را هم افزود که شیائومی امسال دهمین سالگرد بنیان‌گذاری خود را جشن گرفته است. تنها در همین امسال، این شرکت چیزی بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار را صرف تحقیق و توسعه کرده است. در حال حاضر، شیائومی در بین ۲۰ شرکت برتر چین در زمینه سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه است.

شیائومی در ۵۰ کشور و منطقه بین ۵ سازنده اول گوشی‌های هوشمند است. محصولات این شرکت در ۴۷ بازار بسیار بزرگ حضور دارند و صادرات کلی این سازنده به ۶۲٫۴ میلیون واحد رسیده است. امسال در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند در خارج از کشور، صادرات شیائومی در بازه ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو افزایشی نزدیک به ۳۰۰ درصد را تجربه کرده است. برای بازه قیمتی بالاتر از ۷۰۰ یورو، رشد صادرات این سازنده از ۳۰۰ درصد فراتر می‌رود.

با استناد به گزارش‌های اخیر DigitalChatStation ، شیائومی در سال جدید به تولید انبوه چندین فناوری جدید خواهد پرداخت. این فناوری‌ها، دوربین‌های روی صفحه‌نمایش، شارژ سریع ۲۰۰ واتی، گوشی‌های منعطف و صفحه‌نمایش‌هایی با رزولوشن ۲K برای گوشی‌های هوشمند هستند.

افزون بر این، DigitalChatStation ادعا کرده است که شیائومی امسال چیزی را به خانواده می میکس (Mi MIX) خود نخواهد افزود و خبری از تولید انبوه این سری نخواهد بود. باید یادآور شد که بعد از انتشار می میکس ۳ در ۲۰۱۸، دیگر گوشی هوشمندی از سری میکس عرضه نشده است. پس شاید بهتر باشد تا مشتاقان گوشی‌های هوشمند این سری کمی از اشتیاق خود بکاهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید