سامسونگ سازنده پردازنده اسنپدراگون ۷۵۰G خواهد بود - تکفارس 
سامسونگ سازنده پردازنده اسنپدراگون ۷۵۰G خواهد بود - تکفارس 

سامسونگ سازنده پردازنده اسنپدراگون ۷۵۰G خواهد بود

خشایار جهانی
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - 19:59
سامسونگ سازنده پردازنده اسنپدراگون ۷۵۰G خواهد بود - تکفارس 

بالاخره مشخص شد که نسل بعدی پردازنده‌های میان‌رده ۵G شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۷۵۰G را سامسونگ می‌سازد. همچنین به‌احتمال زیاد، این غول کره‌ای مسئول ساخت پردازنده ۵ نانومتری و بالارده اسنپدراگون ۸۷۵ خواهد بود.

مانند اسنپدراگون ۷۳۰G، اسنپدراگون ۷۵۰G نیز پردازنده‌ای ۸ نانومتری خواهد بود اما در بقیه بخش‌ها مانند گرافیک، CPU، مودم و … عملکرد بهتری خواهد داشت. این پردازنده قرار است در گوشی‌های شیائومی می ۱۰ لایت و گلکسی A42 مورد استفاده قرار گیرد.

به‌نظر می‌رسد شرکت سامسونگ قرار است مدل‌های مختلف پردازنده‌های کوالکام را تولید کند که با این اوصاف و استفاده بسیاری از شرکت‌های گوشی‌سازی از اسنپدراگون، این شرکت کره‌ای درآمد هنگفتی از این قراردادها کسب می‌کند و می‌تواند رقیب جدی و قوی‌تری برای شرکت TSMC شود. طبق آمار، درحال حاضر شرکت TSMC حدود ۵۴ درصد بازار پردازنده‌ها (ساختن آن‌ها) را در اختیار دارد. در رتبه دوم سامسونگ با ۱هفده و چهار دهم درصد قرار دارد که انتظار می‌رود به‌زودی به سهم بازار ۲۰ درصد برسد. همچنین به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد با بالا بردن قیمت تمام‌شده ساخت پردازنده‌های اسنپدراگون، پردازنده‌های اگزینوس خود را با قیمت کمتری به ‌فروش برساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید