ویوو اولین ساعت هوشمند خود را منتشر کرد - تکفارس 
ویوو اولین ساعت هوشمند خود را منتشر کرد - تکفارس 

ویوو اولین ساعت هوشمند خود را منتشر کرد

مجید مهرعلی
۲ مهر ۱۳۹۹ - 09:00
ویوو اولین ساعت هوشمند خود را منتشر کرد - تکفارس 

ویوو به‌تازگی محصول مورد‌انتظار خود یعنی ویوو واچ (Vivo Watch) را منتشر کرده است که اولین ساعت هوشمند این برند به حساب می‌آید. دستگاه موردبحث دارای چندین قابلیت و طراحی سطح بالاست و قیمتی برابر با ۱۹۱ دلار دارد.

ویوو واچ در دو مدل پا به میدان گذاشته که تفاوتشان بر اساس اندازه و طراحی است. این دستگاه در دو اندازه ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری در دسترس است. نسخه ۴۶ میلی‌متری دارای یک صفحه‌نمایش ۱٫۳۹ اینچی امولد (AMOLED) و رزولوشن ۴۵۴ در ۴۵۴ است. از طرف دیگر، نسخه ۴۲ میلی‌متری دارای یک صفحه‌نمایش ۱٫۱۹ اینچی امولد است که رزولوشن ۳۹۰ در ۳۹۰ را به ارمغان می‌آورد.

در بحث ساختار، ساعت هوشمند ویوو دارای بدنه‌ای از استیل ضدزنگ است که نسبت به بافت‌های آلومینیومی معمول مقاومت بالاتری در برابر استفاده روزانه و عرق بدن دارد.  قاب دور دستگاه از سرامیک ظریف ساخته شده که به گفته شرکت ویوو ۲ ماه طول کشیده است تا پروسه پیچیده کامل شدن آن انجام شود. به ادعای شرکت فولاد به‌کار رفته در محصول در دمای ۱۴۰۰ درجه سانتی‌گراد ذوب شده است که نتیجه آن سختی چهار برابری در مقایسه با استیل ضدزنگ است.

در زمینه بند ویوو واچ، دو گزینه برای مدل‌های آن موجود است، بند چرمی ناپا (NAPPA) و بند فلوروئلاستومر (Fluoroelastomer). در این میان، بند چرمی از پوست سر گاو نر ساخته شده که دارای بافتی نرم، طبیعی و ظریف است.

در ویوو واچ شش حسگر به‌کار رفته است که شامل حسگر میزان اکسیژن خون، شتاب‌ سنج، میزان فشار هوا، نیروی جاذبه زمین، نور محیط، موقعیت یابی و … می‌شود. سیستم موقعیت‌یابی از چهار سیستم جهانی پشتیبانی می‌کند. یکی از آنها، سیستم وطنی بیدو (Beidou) است که دقت بیشتری نسبت به سیستم موقعیت‌یابی دوتایی  معمول دارد.

به‌عنوان دستگاهی مناسب برای فعالیت‌های ورزشی و تناسب اندام، ویوو واچ از ۱۱ نوع از ورزش پشتیبانی می‌کند. فعالیت‌هایی مانند دویدن در فضای باز، شنا، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و چند ورزش دیگر.

ساعت هوشمند ویوو از قابلیت‌هایی مانند پخش موسیقی، کارت ترافیک NFC، کارت ورود و دستیار صوتی جووی (JOVI) پشتیبانی می‌کند. در بخش باطری، نسخه ۴۲ میلی‌متری ویوو واچ می‌تواند تا ۹ روز شارژ نگه دارد.

هنوز اطلاعی از زمان و امکان انتشار جهانی این محصول در دست نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید