به‌روزرسانی اینستاگرام یک قابلیت مفید را به همراه دارد - تکفارس 
به‌روزرسانی اینستاگرام یک قابلیت مفید را به همراه دارد - تکفارس 

به‌روزرسانی اینستاگرام یک قابلیت مفید را به همراه دارد

مجید مهرعلی
۴ شهریور ۱۳۹۹ - 09:30
به‌روزرسانی اینستاگرام یک قابلیت مفید را به همراه دارد - تکفارس 

کاربران اینستاگرام به‌زودی یک قابلیت بسیار مورد انتظار را دریافت خواهند کرد که با آن می‌توان به‌آسانی یک حساب کاربری را به‌وسیله یک اپلیکیشن دوربین باز کرد. از ابتدای ماه جدید میلادی، کاربران اینستاگرام می‌توانند برای حساب‌های کاربری خود کد QR بسازند، این کد می‌تواند توسط دیگر کاربران اسکن شود و بدون آنکه لازم باشد اپلیکیشن را باز کرد، حساب کاربری یادشده قابل‌مشاهده است.

این قابلیت جدید ابتدا سال گذشته در ژاپن مورد سنجش قرار گرفت، اما حال به گزارش ورج (The Verge) راهی تمام کاربران اینستاگرام در سراسر جهان می‌شود. برای بهره بردن از این قابلیت جدید، کاربران باید تنظیمات اینستاگرام را در حساب کاربری خود باز کرده و روی گزینه جدید کد QR بزنند.

کد تولیدشده را می‌توان ذخیره کرد و یا به اشتراک گذاشت تا بازکردن یک حساب کاربری در اینستاگرام ساده‌تر شود. تا پیش از این، اینستاگرام به کاربران اجازه می‌داد  کدهای منحصربه فرد بسازند، اما اشتراک‌گذاری و اسکن آنها تنها با دوربین پیش‌فرض خود اپلیکیشن امکان‌پذیر بود.

به هر حال، جدیدترین به‌روزرسانی، قابلیت فوق را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود بجای تولید کدهای اختصاصی، از کدهای استاندارد QR استفاده شود. به این طریق، کاربران می‌توانند کدها را با هر اپلیکیشن دوربینی اسکن کنند و مجبور به استفاده از دوربین خود اینستاگرام نباشند. این قابلیت یک ویژگی بسیار مفید است که باید از ابتدا در اپلیکیشن لحاظ می‌شد، اما فیس‌بوک تصمیم گرفت که راه طولانی‌تر را برگزیند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید