Nearby Share گوگل ماه آینده در دسترس عموم قرار می‌گیرد - تکفارس 
Nearby Share گوگل ماه آینده در دسترس عموم قرار می‌گیرد - تکفارس 

Nearby Share گوگل ماه آینده در دسترس عموم قرار می‌گیرد

مجید مهرعلی
۳۰ تیر ۱۳۹۹ - 21:00
Nearby Share گوگل ماه آینده در دسترس عموم قرار می‌گیرد - تکفارس 

گوگل اخیرا سرویس Nearby Share را به‌صورت بتا در سرویس گوگل منتشر کرده است، این سرویس قرار است رقیب ایردراپ (Airdrop) اپل باشد. از آن زمان تاکنون، گوگل مشغول آزمایش کردن قابلیت‌های سرویس به‌وسیله افراد امتحان کننده بتا است.

حال به نظر می‌رسد که رقیب ایردارپ آماده شده و گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که قابلیت اشتراک‌گذاری فایل یادشده را برای تمام گوشی‌هایی که اندورید شش به بالا دارند  در دسترس قرار می‌دهد.

میشل رامن (Mishaal Rahman) می‌گوید:

گوگل در گفتگو با سازندگان اصلی تجهیزات (OEMs) اعلام کرده است که Nearby Share سرویس اشتراک‌گذاری این شرکت، در ماه آگست برای اندروید شش و بالاتر عرضه می‌شود.

در حال حاضر نمی‌توانم صحت این برنامه‌ریزی را تائید کنم، اما این اطلاعات از طریق یک منبع جدید به‌دست آمده است.

سرویس فعلا به‌صورت بتا برای برخی کاربران در دسترس است.

چیزی که در حال حاضر مشخص است این است که قابلیت اشتراک‌گذاری فایل گوگل در برخی گوشی‌های منتخب در دسترس است و خیلی هم خوب کار می‌کند. پس اگر کمی خوش‌شانس باشید می‌توانید از قابلیت یادشده روی گوشی خود بهره ببرید، برای این کار کافی است به بتای پلی سرویسز (Play Services) بپیوندید. اما اگر تمام کارها طبق برنامه‌ریزی پیش برود، قابلیت مذکور به‌صورت سراسری در ماه آگست قابل‌استفاده خواهد بود.

برای آنها که اطلاع ندارند باید گفت که Nearby Share قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد هر نوع فایلی را به دیگر گوشی اندرویدی نزدیک انتقال دهند. البته فردی که شما قصد ارسال فایل برای او دارید باید در لیست مخاطب‌های شما باشد تا بتواند فایل‌ها را دریافت کند.

جدای از اندروید، گوگل قصد دارد تا سرویس را برای دیگر پلتفرم‌های بزرگ مانند ویندوز، مک‌اواس، لینوکس و کروم‌اواس مهیا کند. اگرچه هنوز این قابلیت برای پلتفرم‌های ویندوز، مک‌اواس و کروم‌اواس در دسترس قرار نگرفته است اما به‌تازگی به پلتفرم لینوکس اضافه شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید