سرمایه‌گذاری ۹۷ میلیون دلاری کوالکام روی پلتفرم هندی جیو - تکفارس 
سرمایه‌گذاری ۹۷ میلیون دلاری کوالکام روی پلتفرم هندی جیو - تکفارس 

سرمایه‌گذاری ۹۷ میلیون دلاری کوالکام روی پلتفرم هندی جیو

خشایار جهانی
۲۴ تیر ۱۳۹۹ - 12:28
سرمایه‌گذاری ۹۷ میلیون دلاری کوالکام روی پلتفرم هندی جیو - تکفارس 

شرکت تولیدکننده پردازنده کوالکام اعلام کرد که در ازای ۰٫۱۵ درصد سهام، از طریق بازوهای سرمایه‌گذاری خود، ۹۷ میلیون دلار بر پلتفرم جیو (Jio Platform) سرمایه‌گذاری می‌کند. کوالکام دومین شرکت سازنده پردازنده است که به جیو پول تزریق می‌کند. اینتل قبلا حدود ۲۵۳ میلیون دلار برای خرید ۰٫۳۹ درصد سهام این شرکت اقدام کرده بود. این شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده اصلی پردازنده‌های ۵G هستند، در نتیجه، سرمایه‌گذاری آن‌ها در این پلتفرم دلیلی بر توسعه فناوری ارتباطی در هند خواهد بود.  موکش آمبانی (Mukesh Ambani) رئیس جیو در این‌باره گفت:

همکاری با کوالکام باعث توسعه ۵G در این کشور خواهد شد. کوالکام سال‌هاست که یکی از شرکای ارزشمند ماست و دیدگاه ما برای ساخت شبکه‌های قدرتمند ارتباطی بی‌سیم برای هر هندی در این کشور در یک جهت است. به عنوان سرآمد کشورهای جهان در حوزه ارتباطات بی‌سیم، شرکت کوالکام دانش و بینش کاملی را به ما ارائه می‌دهد و به ما کمک می­کند تا بتوانیم تکنولوژی ۵G و بعد از آن، تحول دیجیتالی را برای کشور هند به وجود آوریم.

در چند ماه گذشته، شرکت جیو توانست از تعداد ۱۳ سرمایه‌گذار مانند فیسبوک، سیلور لیک پارتنر، جنرال آتلانتیک و … مبلغ ۱۳ میلیارد دلار جمع‌آوری کند و در عوض، ۲۵٫۴ درصد سهام خود را به آنان واگذار کرد. افزایش سهام این شرکت در سال ۲۰۲۰ از مجموع افزایش تمامی سهام‌های همه شرکت‌های هندی در سال ۲۰۱۹ پیشی گرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید