کریستی اسمیت، رئیس واحد تنوع اپل، شرکت را ترک می‌کند - تکفارس 
کریستی اسمیت، رئیس واحد تنوع اپل، شرکت را ترک می‌کند - تکفارس 

کریستی اسمیت، رئیس واحد تنوع اپل، شرکت را ترک می‌کند

فاطمه آهنگریان
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - 22:00
کریستی اسمیت، رئیس واحد تنوع اپل، شرکت را ترک می‌کند - تکفارس 

بنا بر گزارش‌ها، رییس واحد تنوع شرکت اپل از این شرکت خارج شده است، زیرا غول‌های فناوری تلاش خود را برای مبارزه با بی‌عدالتی‌های نژادی و نابرابری در پی اعتراضات در مورد مرگ جورج فلوید (George Floyd) افزایش می‌دهند.

به گزارش وب‌سایت بلومبرگ، با استناد به افراد ناشناس که با این موضوع آشنا هستند، کریستی اسمیت (Christie Smith) که در سال ۲۰۱۷ این نقش را به عهده گرفت، روز سه‌شنبه این شرکت را ترک کرد.

عزیمت اسمیت در حالی صورت می‌گیرد که چندین شرکت فناوری در حمایت از اعتراضات در سراسر کشور ناشی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه پوست غیر مسلح که به وسیله یک افسر پلیس سفیدپوست بر اثر خفگی فوت کرد، برانگیختند. هفته گذشته، تیم کوک (Tim Cook)، مدیرعامل اپل اعلام کرد که این شرکت با تعهد ۱۰۰ میلیون دلاری، یک طرح حقوقی و عدالت نژاد را راه اندازی خواهد کرد. کوک همچنین از شرکت خود خواسته است تا برای ایجاد تغییر در نامه سرگشاده درباره نژادپرستی، اقدامات بیشتری انجام دهد.

او این نامه را که در وب‌سایت اپل منتشر شده است، می‌خواند:

برای ایجاد تغییر، ما باید با توجه به دردی که عمیقاً احساس می‌شود اما غالباً نادیده گرفته می‌شود، نظرات و اعمال خود را مجددا بررسی کنیم. موضوعات کرامت انسانی در ایستادن در حاشیه باقی نمی‌ماند. به جامعه سیاه: ما شما را می‌بینیم. شما مهم هستید و زندگی شما هم ارزشمند است.

ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیر‌عامل گوگل گفته است که غول جستجو ۱۲ میلیون دلار می‌دهد و آمازون گفت که ۱۰ میلیون دلار اهدا خواهد کرد. فیسبوک، ورایزن، اینتل، تیک تاک و سایر شرکت‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که به گروه‌های مختلف متمرکز بر عدالت اجتماعی و کمک به جوامع سیاه کمک مالی می‌کنند.

به گفته حساب کاربری لینکدین اسمیت، اسمیت قبل از پیوستن به اپل، ۱۷ سال را در Deloitte گذراند و به عنوان رئیس منابع انسانی در Grail برای تشخیص سرطان مشغول خدمت بود. وی جایگزین دنیز یانگ اسمیت (Denise Young Smith) شد، که پس از گذشت کمتر از یک سال از شرکت را ترک کرد تا این مقام را به عنوان مدیر اجرایی در محل اقامت در دانشگاه کرنل به دست آورد. اسمیت به جای گزارش مستقیم به کوک، به دیدره اوبراین (Deidre O’Brien)، معاون رییس خرده فروشی و افراد اپل گزارش داد.

اپل بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد، اما عزیمت او را به خبرگزاری بلومبرگ را تأیید کرد.

اپل در بیانیه‌ای به بلومبرگ گفت:

گنجاندن و تنوع، ارزش‌های اصلی اپل است و ما عمیقاً معتقدیم که تیم‌های تنوع، خلاق‌ترین تیم‌ها هستند. کریستی اسمیت برای گذراندن وقت بیشتر با خانواده خود قصد دارد اپل را ترک کند و ما برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم. تیم گنجاندن و تنوع ما همچنان گزارش خود را مستقیماً به دیدره اوبراین در مورد تیم اجرایی گزارش می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید