بهترین گوشی‌ ها از نظر شارژ سریع بی‌ سیم - تکفارس 
بهترین گوشی‌ ها از نظر شارژ سریع بی‌ سیم - تکفارس 

بهترین گوشی‌ ها از نظر شارژ سریع بی‌ سیم

بهترین گوشی‌ ها از نظر شارژ سریع بی‌ سیم - تکفارس 

مدتی‌ست که شارژ بی‌ سیم برای گوشی‌ ها رواج پیدا کرده اما با استفاده‌ی گسترده در گوشی‌ های رده بالاتر، این فناوری هم در حال پیشرفت است و ما شاهد شارژرهای بی‌ سیم فوق‌العاده‌ای هستیم که اغلب آن‌ها قادر هستند برخی از گوشی‌ ها را سریع‌تر از شارژرهای کابلی شارژ نمایند.

پس از معرفی بهترین گوشی ها از نظر شارژ سریع (به صورت سیمی) قصد داریم در این مقاله نگاهی بی‌اندازیم به محبوب‌ترین تلفن‌ های همراه که از شارژ بی‌ سیم پشتیبانی می‌کنند و این که چه تفاوت‌هایی در سرعت شارژ بی‌ سیم دارد را بررسی کنیم و همچنین نگاهی داشته باشیم به فناوری‌هایی که در پشت این تکنولوژی نهفته است و راه‌حل‌های مختلفی که شرکت‌ها ارائه می‌دهند را نیز بررسی کنیم.

سازندگان گوشی‌های هواوی و اوپو (Oppo)، در حال حاضر سریع‌ترین شارژ بی سیم را برای تلفن‌ های خود ارائه می‌دهند. هر دو شرکت از شارژرهای بی سیم پشتیبانی می‌کنند که دارای قدرت ۴۰ واتی هستند. با این ادعا، شارژرهای آن‌ها می‌توانند تلفن های پشتیبانی شده را در کمتر از یک ساعت شارژ نمایند.

گوشی های با سریع‌ترین شارژ بی سیم

تولیدکننده

گوشی

حداکثر سرعت شارژ بی سیم پشتیبانی شده

اپلآیفون ۱۱ پرو مکس، آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱، آیفون XS مکس، آیفون XS، آیفون XR، آیفون X، آیفون ۸ پلاس، آیفون ۸۷٫۵ وات
سامسونگگلکسی S20 الترا، S20 پلاس، S20، گلکسی S10 پلاس، S10، S10e، گلکسی S9 پلاس، S9، گلکسی S8 پلاس، S8، گلکسی S7 اج، S7، گلکسی S6 اج، S6۱۵ وات
گلکسی نوت ۱۰ پلاس، نوت ۱۰، نوت ۹، نوت ۸، نوت ۶، نوت ۵۱۵ وات
گوگلپیکسل ۴، پیکسل ۴ XL، پیکسل ۳، پیکسل ۳ XL۱۰ وات
وان پلاسوان پلاس ۸ پرو۳۰ وات
ال جیV60، GX60 و G8۱۵ وات
V50 و V40۱۰ وات
V30، G7، G6 و مدل‌های قدیمی‌تر۵ وات
سونیاکسپریا ۱ مارک II۱۱ وات
موتورولااج پلاس۱۸ وات
هواویP40 پرو پلاس۴۰ وات
P40 پرو، میت ۳۰ پرو۲۷ وات
شیائومیمی ۱۰ پرو۳۰ وات
اوپورنو Ace۴۰ وات

توضیح درباره‌ شارژ بی‌ سیم در گوشی‌ های آیفون اپل

اپل در اواخر سال ۲۰۱۷ شارژ بی‌ سیم خود را برای آیفون  X، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۸ معرفی کرد و همان‌طور که در مورد اکثر کارهایی که این شرکت انجام می‌دهد صدق می‌کند، به محض شروع به پشتیبانی از این شارژ بی‌ سیم، آن را برای استفاده در تمام گوشی‌ های تولید شده‌ خود تا آن زمان، امکان‌پذیر ساخت.

در ابتدا، شارژ بی‌سیم تنها با سرعت آهسته ۵ وات امکان‌پذیر بود، اما با انتشار iOS 13.1 در سپتامبر ۲۰۱۹ اپل سرعت شارژ ۷.۵ واتی را برای همه مدل‌های خود در دسترس قرار دارد. گرچه این مورد به طور قابل ملاحظه‌ای از بیشتر تلفن‌های موجود در این فهرست کندتر است، اما از نظر برخی ممکن است آن را به خاطر کمتر خراب شدن باتری بدانند که وقتی گوشی با این سرعت شارژ شود، گرمای کمتری تولید می‌کند که از نظر تئوری هم باعث سلامت باتری در درازمدت می‌شود.

توضیح درباره‌ استفاده از شارژ بی‌ سیم در گوشی‌ های گلکسی سامسونگ

سامسونگ یکی دیگر از شرکت‌هایی‌ست که گوشی‌های آن برای مدتی طولانی از شارژ بی‌ سیم پشتیبانی می‌کنند و سری گلکسی S6 از سال ۲۰۱۵، نخستین پرچمداران سامسونگ بودند که با استفاده از فناوری شارژ بی‌ سیم به بازار آمدند.

فناوری شارژ بی‌ سیم با گذشت زمان تکامل یافت و اکنون جدیدترین تلفن‌های سامسونگ از شارژ بی‌ سیم با سرعت‌های بالا همچون ۱۵ وات پشتیبانی می‌کنند، البته در حالیکه از یک شارژر سازگار استفاده شود.

توضیح درباره‌ استفاده از شارژ بی‌ سیم در گوشی‌ های گوگل پیکسل

گوشی‌ های گوگل پیکسل از سری ۳ به بعد، به پشتیبانی از شارژ بی سیم پرداختند و این ویژگی در سری پیکسل ۴ نیز موجود است.

برای استفاده از حداکثر سرعت شارژ ۱۰ وات، شما باید ۸۰ دلار برای پایه گوگل پیکسل استند (Google Pixel Stand) هزینه کنید. با این قیمت، این یکی از گران‌ترین راه‌حل‌های شارژ بی‌ سیم به حساب می‌آید. اما این شارژر دارای یک کابل جدا‌شونده همراه با یک آداپتور ۱۸ واتی است.

بهترین گوشی‌ ها از نظر شارژ سریع بی‌ سیم - تکفارس 

نکته جالب اینجاست که اگر بخواهید برای یک گوشی گوگل پیکسل از یک دستگاه شارژر دیگری استفاده نمایید، نمی‌توانید آن سرعت شارژ بی‌ سیم سریع ۱۰ واتی را بدست آورید، و گوشی با سرعت کمتری شارژ می‌شود.

توضیح درباره‌ استفاده از شارژ بی‌ سیم در گوشی‌ های ال‌ جی

ال‌ جی یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که از شارژ بی‌ سیم در گوشی‌ های هوشمند خود استفاده کرد و این کار را از سال ۲۰۱۳ با ال جی G2 انجام داده است (بله، زمان زیادی از این مهم می‌گذرد).

به تازگی، گوشی‌ های پرچمدار ال‌ جی در سری G و سری V همه از شارژ بی‌ سیم از طریق Qi استاندارد پشتیبانی می‌کنند.

زمانیکه ال‌ جی گوشی‌ هایی مانند V30 را معرفی کرد و اظهار داشت آنها از شارژر سریع بی سیم پشتیبانی می‌کنند، اما تجربه واقعی برای آن‌هایی که از دستگاه‌های قدیمی استفاده می‌کنند، مسئله‌ای مشکل‌ساز بوده است. به نظر می‌رسد که گوشی‌ های ال‌ جی با نرخ واقعی ۵ وات شارژ شوند.

البته با تولید و عرضه‌ی گوشی ال‌ جی V40 سرعت شارژ سریع‌تر بی‌ سیم امکان‌پذیر شده‌ و جدیدترین تلفن‌های این شرکت همچون  ال جی V60 تینک از سرعت شارژ بی‌ سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کنند.

توضیح درباره‌ استفاده از شارژ بی‌ سیم در گوشی‌ های وان‌ پلاس

برای مدت زمانی طولانی، وان‌ پلاس گوشی‌ های خود را با پشتیبانی از شارژ بی‌ سیم تولید نمی‌کرد اما سرانجام با معرفی وان‌ پلاس ۸ پرو این فناوری را به گوشی‌ های خود آورد.

شارژ بی سیم همچون یک صدای انفجار همراه وان‌ پلاس ۸ پرو همراه شد که از یک شارژر بی‌ سیم اختصاصی استفاده می‌کند و این گوشی را با سرعت بسیار بالا یعنی ۳۰ وات، خیلی سریع‌تر از سایر گوشی‌ های موجود در بازار، در صدر جدول این گونه از گوشی‌ها قرار داد. تقریباً حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد تا گوشی شما به طور کامل شارژ شود و با تنها ۳۰ دقیقه شارژ، باتری گوشی شما بیش از ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

البته در این باره چند نکته جالب هم وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست:

اگر گوشی خود را در شب شارژ کنید، حالت Bedtime به صورت پیش‌فرض فعال می‌شود و وقتی این ویژگی فعال باشد، سرعت شارژ شدن تا حدود ۱۰ وات کاهش پیدا می‌کند. سرعت‌های کندتر احتمالاً برای محافظت از سلامت باتری در طولانی مدت استفاده می‌شود.

شارژر بی‌ سیم وان‌ پلاس حتی قادر است گوشی را زمانیکه دارای یک کیس محافظ به ضخامت حدود ۸ میلی‌متر هم باشد، به راحتی شارژ نماید.

شارژر وان‌ پلاس دارای فن خنک‌کننده است و این شرکت اعلام کرده که «ایجاد اندکی سر و صدا توسط فن این شارژر در زمانیکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، طبیعی است».

اگرچه سرعت این شارژر راضی‌کننده است ولی معتقد هستیم که این شارژر، بهترین استفاده را در فقط گوشی‌ های وان‌ پلاس دارد. این دستگاه از استاندارد بی‌ سیم Qi پشتیبانی می‌کند اما فقط در سرعت ۵ وات که از سرعت دیگر شارژرهای موجود در بازار کندتر است. دیگر نکته‌ی منفی این شارژر، کابل غیر قابل جدا شدن آن است. بنابراین شما مجبور هستید آن را همراه با شارژر خوب خود حمل کنید.

توضیح درباره‌ استفاده از شارژ بی‌ سیم در گوشی‌ های هواوی

هواوی جدیدترین تلفن های خود را به شارژ بی‌ سیم مجهز کرده و در زمان مشخصی، در زمینه شارژ سریع‌، رهبر این حوزه شناخته می‌شده است. اخیراً، هواوی یک شارژر بی سیم ۴۰ واتی ساخته است که سرعت و قدرت شارژ بی‌ سیم بسیار خوبی برای گوشی‌های P40 پرو و P40 پرو پلاس این شرکت فراهم می‌آورد.

توضیح درباره‌ استفاده از شارژ بی‌ سیم در گوشی‌ های شیائومی

شیائومی یک شارژر بی سیم ۳۰ واتی سریع تولید کرده است که آن را در بین سریع‌ترین شارژرهای بی‌ سیم قرار می‌د‌هد. در لحظه نوشتن این مطلب، این شارژر برای پرچمدار می ۱۰ پرو شیائومی مناسب است. شیائومی همچنین خاطر نشان کرده که خود این شارژر را در آزمایش فناوری شارژ بی سیم ۴۰ واتی مورد استفاده قرار داده است.

توضیح درباره‌ استفاده از شارژ بی‌ سیم در گوشی‌ های اوپو

گوشی اوپو مدل رنو ایس (Oppo Reno Ace) نخستین دستگاه این شرکت محسوب می‌شود که از شارژ سیمی ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند و همچنین به یک شارژ بی‌ سیم بسیار شگفت‌انگیز نیز مجهز بوده است.

ابزار پشت این سحر و جادو، شارژر بی سیم ۴۰ واتی مدل AirVOOC است که به صورت افقی قرار دارد. بنابراین، این دستگاه باید برای شارژ شدن به صورت افقی روی آن قرار بگیرد. این شارژر بی‌ سیم مجهز به یک فن برای خنک کردن این دستگاه است که از طریق یک منفذ پنهان در یک سوی دستگاه به آن کمک می‌کند تا درجه حرارت آن در هنگام شارژ کردن گوشی به زیر ۳۹ درجه‌ی سانتی‌گراد کاهش پیدا کند.

اوپو می‌گوید این شارژر، گوشی رنو ایس را در مدت زمانی کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ می‌کند. همچنین با Qi سازگار است و زمانیکه از آن برای شارژ کردن سایر گوشی‌ ها استفاده شود، قادر است با توان حداکثر ۱۰ وات آن دستگاه‌ها را شارژ نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید