وان پلاس Z 5G در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد - تکفارس 
وان پلاس Z 5G در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد - تکفارس 

وان پلاس Z 5G در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد

افشین نوری
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 17:00
وان پلاس Z 5G در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد - تکفارس 

گوشی‌های سری وان پلاس ۸ ۵G واقعا خوب هستند و از طراحی جذاب و مشخصات فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد، اما قیمت ۶۹۹ دلاری این هندست نسبت به هندست‌های اقتصادی وان پلاس در سال‌های گذشته بسیار بالاست.

سوال اینجاست که چرا وان پلاس نخواسته قیمت وان پلاس ۸ را به‌راحتی با جایگزینی چیپست گران‌قیمت اسنپدراگون ۸۶۵ با تراشه ارزان‌تر اسنپدراگون ۷۶۵G پایین‌تر بیاورد. اسنپدراگون ۷۶۵G هر چند قدرت پایین‌تری نسبت به ۸۶۵ دارد ولی مصرف انرژی کمتری نسبت به آن دارد.

وان پلاس Z 5G در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد - تکفارس 

جواب این سوال در وان پلاس Z قرار دارد که در ابتدا قرار بود در کنار سری وان پلاس ۸ و با چیپست اسنپدراگون Dimensity 1000 مدیاتک با قابلیت ۵G معرفی شود.

براساس شایعات، معرفی این گوشی میان‌رده به خاطر شیوع ویروس کرونا تا تابستان به تاخیر افتاده است و ضمنا وان پلاس در لحظات آخر تغییراتی در رابطه با پردازنده این هندست ۶.۴ اینچی ایجاد کرده است.

به نظر می‌رسد که ظاهر شدن یک دستگاه مرموز با شماره مدل AC2003 در بنچمارک گیک‌بنچ، این تغییر لحظه آخری را تائید می‌کند. داده‌های گیک‌بنچ هرچند همواره قابل اعتماد نیستند، اما ما تقریبا مطمئن هستیم که نمونه پیش‌عرضه وان پلاس Z، سیستم‌عامل اندروید ۱۰ را روی خودش اجرا می‌کند و کمتر از ۱۲ گیگابایت حافظه رم ندارد.

یک گوشی متفاوت در بازار پرازدحام گوشی‌های هوشمند

صنعت موبایل به جایی رسیده است که انتظار می‌رود هندست‌های میان‌رده مجهز به رم‌های بالاتری در مقایسه با بسیاری از لپ‌تاپ های بازار باشند. البته حافظه رم ۱۲ گیگابایتی احتمالا متعلق به مدل پایه وان پلاس Z نیست و مربوط به مدل‌های بالاتر آن می‌شود.

از طرفی، هرچند لیست گیک‌بنچ به چیپست اسنپدراگون ۷۶۵G اشاره نکرده است، اما همه مشخصات ذکر شده، با اطلاعات فنی این تراشه مطابقت دارند. بنابراین ما انتظار داریم که وان پلاس Z مجهز به همان چیپست گوگل پیکسل ۵، ال‌ جی Velvet و موتورولا اج باشد.

وان پلاس Z 5G در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد - تکفارس 

قیمت پایین وان پلاس Z

در رابطه با قیمت وان پلاس Z، شایعات موجود به قیمت پایه ۴۰۰ دلاری آن اشاره کرده‌اند، اما این موضوع، به‌ویژه بعد از تغییر چیپست گوشی به اسنپدراگون ۷۶۵G هنوز قطعی نشده است.

توجه داشته باشید که ما درباره یک گوشی وان پلاس دیگر با قابلیت ۵G صحبت می‌کنیم که ظاهرا دارای یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و یک سیستم دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود. بنابراین حتی اگر قیمت ۵۰۰ دلاری هم برای آن تعیین شود، مشخصات آن بسیار بالاتر از موتورولا اج ۵۹۹ دلاری با ۴ گیگابایت رم یا ال جی Valvet که در کره جنوبی احتمالا قیمتی برابر ۷۳۵ دلار خواهد داشت و حتی گوگل پیکسل ۵ که گفته می‌شود قیمتی کمتر از ۷۰۰ دلار نخواهد داشت، خواهد بود.

تنها چیزی که ممکن است وان پلاس Z 5G را از تبدیل شدن به یک گوشی پرفروش‌ در بازار جلوگیری کند، عدم عرضه رسمی آن در بعضی از بازارهای غربی است. اما با وجود چیپست اسنپدراگون ۷۶۵G، این گوشی مطمئنا طرفداران زیادی در قاره کهن پیدا خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید