فروش گلکسی زد فلیپ سامسونگ با وجود همه‌گیری کرونا افزایش یافت - تکفارس 
فروش گلکسی زد فلیپ سامسونگ با وجود همه‌گیری کرونا افزایش یافت - تکفارس 

فروش گلکسی زد فلیپ سامسونگ با وجود همه‌گیری کرونا افزایش یافت

محمد علی مشهدی جعفر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 23:00
فروش گلکسی زد فلیپ سامسونگ با وجود همه‌گیری کرونا افزایش یافت - تکفارس 

سامسونگ گلکسی زد فلیپ یکی از آینده‌نگرانه‌ترین تلفن‌های هوشمندی است که امسال منتشر شده است. همه‌ی نوآوری‌ها با هزینه‌ی بالایی همراه هستند، اما داده‌های اخیر نشان می‌دهد که قیمت بالا به علاقه مشتریان به دستگاه‌های تاشو آسیب نرسانده است. گلکسی زد فلیپ تا الان ۴۰۰۰۰۰ دستگاه فروخته است.

گزارش جدید منتشر شده توسط EconoTimes (از طریق SamMobile) نشان می‌دهد سامسونگ در ماه مارس ۲۳۰۰۰۰ واحد گلکسی زد فلیپ را به سراسر جهان ارسال کرده است. این رقم فروش نشان دهنده‌ی افزایش ۵۶٫۱ درصدی در مقایسه با ۱۴۷۰۰۰ واحدی است که طبق گزارشات در فوریه ارسال شده است.

در مقایسه با سری گلکسی S20 که تخمین زده می‌شود تنها در دو هفته اول فروش در ایالات متحده حدود ۳۵۰۰۰۰ دستگاه فروخته باشد، گلکسی زد فلیپ بسیار ضعیف است و باید سود کمی نصیب سامسونگ شده باشد.

با این حال، با وجود فاکتورهای دیگری مانند شکل جدید این گوشی و بیماری همه‌گیر کرونا که تقاضای جهانی تلفن‌های هوشمند را از بین برد، مطمئناً این تعداد بسیار چشمگیر است و نشان می‌دهد که گلکسی زد فلیپ بزودی می‌تواند پرفروش‌ترین گوشی هوشمند تاشو در جهان شود.

در ماه ژانویه، چهار ماه پس از اینکه گلکسی فولد به بازار بیاید، سامسونگ اعلام کرد که چیزی بین ۴۰۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ دستگاه فروخته شده است. گلکسی زد فلیپ پس از تنها ۱٫۵ ماه با فروش ۳۷۷۰۰۰ دستگاه، می‌تواند به این میزان نزدیک شود.

EconoTimes می‌گوید که تعداد فروش بالاتر در ماه مارس می‌تواند ارتباطی با تصمیم تعویق عرضه‌ی گلکسی زد فلیپ میرور گلد در برخی از بازارهای کلیدی داشته باشد. در نهایت، بازار مسیر رو به بالا را در گوشی‌های تاشو نشان می‌دهد.

هنوز مسیری طولانی در پیش است که تلفن‌های هوشمند تاشو به محصولی اصلی تبدیل شوند، اما تحلیلگران صنعت انتظار دارند تقاضا برای تولید تا سال ۲۰۲۵ صدها برابر شود. سامسونگ در حال حاضر رهبر این بازار است.

برای آینده‌ی نزدیک، موفقیت گلکسی زد فلیپ به این معنی است که شرکت کره‌ای اکنون در موقعیت بهتری برای راه‌اندازی نسل بعدی گلکسی فولد ۲ یا گلکسی زد فولد قرار دارد. گوشی دومی قرار است در ماه آگوست به همراه گلکسی نوت ۲۰ همراه S Pen و یک سری پیشرفت‌های ظاهری و داخلی عرضه شود.

همچنین عرضه‌ی این گوشی‌ها در اوایل سال ۲۰۲۱ توسط نسل دوم گلکسی زد فلیپ دنبال ادامه می‌یابد. حق ثبت اختراعات اخیراً منتشر شده به نمایشگر بزرگتر خارجی و دوربین سه‌گانه دقیقا بالاتر از آن اشاره دارد.

سامسونگ هنوز برنامه‌های بلندمدت خود را برای رشد تجاری در زمینه تلفن‌های هوشمند تاشو تصریح نکرده است، اما در نهایت انتظار می‌رود این شرکت دستگاه‌های پرچمدار سنتی را به طور کامل از دور خارج کند. اگرچه این مرحله هنوز مسیری طولانی است.

طی چند سال آینده، سری‌های گلکسی S و نوت باید در یک سری پرچمدار واحد که در ابتدای هر سال عرضه می‌شود، ادغام شوند. این موضوع در گذشته بارها شایعه شده است و احتمالاً شباهت‌های فزاینده بین پرچمداران گلکسی S و نوت در سالهای اخیر را توضیح می‌دهد.

در حال حاضر تمرکز اصلی در بخش پریمیوم به دستگاه‌های گلکسی زد فلیپ و فولد تغییر می‌کند. انتظار می‌رود که عرضه‌ی این محصولات در ماه‌های فوریه/مارس و اوت/سپتامبر ادامه یابد.

سرانجام، هنگامی که علاقه به تلفن‌های هوشمند پرچمدار به اندازه کافی کاهش یافته است، باید از ترکیب‌بندی سنتی کاملاً دور شد. این می‌تواند باید پایان برندهای تاریخی گلکسی نوت و گلکسی S باشد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید