آیفون بعدی اپل ممکن است لرزش‌گیر دوربین بهتری داشته باشد - تکفارس 
آیفون بعدی اپل ممکن است لرزش‌گیر دوربین بهتری داشته باشد - تکفارس 

آیفون بعدی اپل ممکن است لرزش‌گیر دوربین بهتری داشته باشد

علی نصرتی
۷ فروردین ۱۳۹۹ - 08:02
آیفون بعدی اپل ممکن است لرزش‌گیر دوربین بهتری داشته باشد - تکفارس 

براساس یادداشت پژوهشی جدیدی از تحلیلگر فناوری مینگ چی کوو (Ming-Chi Kuo) در MacRumors، یکی از مدل‌های آیفون بعدی می‌تواند به جای تثبیت کننده‌های نوری معمولی، از فناوری Sensor-Shift جهت تثبیت تصویر و حذف لرزش استفاده کند که توانایی انتقال این ویژگی به دوربین اوتراواید را نیز دارد.

با توجه به یادداشت کوو، این فناوری تثبیت کننده تصویر می‌تواند به آیفون ۶٫۷ اینچی جدید برسد. این فناوری حسگر تصویر را در داخل دوربین جابجا می‌کند تا لرزش دست را هنگام عکاسی جبران کند. این قابلیت فقط در لنزهای گسترده و تله فوتو موجود است. در حال حاضر اپل برای این دوربین‌ها از تثبیت کننده تصویر نوری استفاده می‌کند، که برای جبران لرزش، از حرکت لنز (به جای حرکت سنسور) استفاده می‌کند. هنوز معلوم نیست که آیا هر سه دوربین پشت آیفون به این حسگر مجهز خواهند شد یا اینکه بعضی از آن‌ها با همان تثبیت کننده تصویر نوری ادامه می‌دهند.

به گفته وی، فناوری تثبیت کننده تصویر جدید یعنی Sensor-Shift در سال ۲۰۲۱ به دو یا سه مدل آیفون خواهد رسید. سپس در سال ۲۰۲۲، حداقل یک نوع آیفون می‌تواند شامل یک لنز پریسکوپ با بزرگنمایی نوری ۵ تا ۱۰ برابر باشد، که ما در تلفن‌های دیگری مانند هواوی P30 پرو و سامسونگ گلکسی S20 اولترا مشاهده کرده‌ایم. مدل‌های فعلی آیفون دارای بزرگنمایی نوری حداکثر تا ۲ برابر هستند، این در حالیست که بزرگنمایی دیجیتالی تا ۱۰ برابر را نیز پوشش می‌دهد. یک بزرگنمایی نوری بالاتر می‌تواند کیفیت تصویر را هنگام بزرگنمایی با لنز حفظ کند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید