تحلیلگران پیش‌بینی خود درباره میزان فروش آیفون‌های ۲۰۲۰ را کاهش دادند - تکفارس 
تحلیلگران پیش‌بینی خود درباره میزان فروش آیفون‌های ۲۰۲۰ را کاهش دادند - تکفارس 

تحلیلگران پیش‌بینی خود درباره میزان فروش آیفون‌های ۲۰۲۰ را کاهش دادند

افشین نوری
۱ فروردین ۱۳۹۹ - 18:59
تحلیلگران پیش‌بینی خود درباره میزان فروش آیفون‌های ۲۰۲۰ را کاهش دادند - تکفارس 

شیوع ویروس کرونا، اپل را در زمینه تولید و فروش گوشی‌های آیفون تحت تاثیر قرار داده است. این شرایط بحرانی باعث شده تا زنجیره تامین این شرکت دچار اختلال شود و تامین‌کنندگان آن، خطوط تولید خود را متوقف کنند. اپل همچنین پس از شیوع ویروس مجبور شد همه ۴۲ فروشگاه خود را در چین ببند که باعث کاهش تقاضا برای آیفون‌ها شد. البته از اوایل این هفته تعدادی از فروشگاه‌های این شرکت مجددا باز شده‌اند و تولید کارخانه‌ها به تدریج  در حال افزایش است، اما در چنین شرایطی احتمال اینکه شما یک آیفون ۲۰۱۹ را در رنگ و ترکیب حافظه دلخواه‌تان پیدا کنید بسیار دشوار خواهد بود.

شیوع ویروس کرونا ممکن است اپل را مجبور به تعویق معرفی و عرضه آیفون‌های ۵G امسال بکند

محاسبه تعداد آیفون‌هایی که اپل در طول سه ماهه اول امسال خواهد فروخت، مسلما کار سختی است، اما این موضوع مانع از آن نشده تا تحلیلگران پیش‌بینی‌هایی در این باره انجام ندهند. به گزارش وب‌سایت Seeking Alpha، مایکل واکلی (Michael Walkley) تحلیلگر موسسه Canaccord Genuity، برآورد خود درباره تعداد کل آیفون‌های فروش‌رفته در سال جاری را از ۲۰۲ میلیون دستگاه به ۱۶۸ میلیون دستگاه کاهش داده است که چیزی حدود ۱۶.۸ درصد می‌شود. واکلی همچنین پیش‌بینی خود برای سال ۲۰۲۱ را هم به میزان ۱۶ درصد کاهش داده و حالا انتظار دارد که اپل در سال آینده تعداد ۱۸۳ میلیون آیفون بفروشد.

سایر تحلیلگران نیز مجبور شده‌اند به خاطر شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی‌های خود را کاهش دهند. دیروز دانیل ایوس (Daniel Ives) تحلیلگر موسسه Wedbush Securities، بدترین سناریو خود درباره برنامه‌های شرکت اپل را منتشر کرد. تحت این سناریو، اپل به خاطر مشکلات به وجود آمده در زنجیره تامین‌اش قادر به معرفی آیفون‌های ۵G امسال نخواهد شد. اوایل این ماه، ایوس پیش‌بینی کرده بود که یک چرخه بزرگ جایگزینی گوشی‌های آیفون، در بازه زمانی ۱۲ ماه تا ۱۸ ماه اول بعد از عرضه آیفون‌های ۲۰۲۰ در پاییز امسال، اتفاق خواهد افتاد. این پیش‌بینی بر این فرض استوار است که آیفون‌های جدید از فناوی ۵G پشتیبانی خواهند کرد و ۳۵۰ میلیون نفر از ۹۲۵ میلیون کاربر فعال آیفون، در یک پنجره فرصت ارتقا قرار دارند.

تحلیلگران پیش‌بینی خود درباره میزان فروش آیفون‌های ۲۰۲۰ را کاهش دادند - تکفارس 

ایوس قبلا گفته بود که اپل ممکن است در طول سال مالی ۲۰۲۱ (که از ماه اکتبر شروع می‌شود)، ۲۰۰ الی ۲۱۵ میلیون آیفون بفروشد. رکورد فروش گوشی‌های آیفون، در سال ۲۰۱۵ و با فروش ۲۳۱ میلیون دستگاه رقم خورد. ایوس همچنین گفته بود که شیوع ویروس کرونا احتمالا تقاضا برای آیفون را کاهش خواهد داد.

مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر معتبر موسسه TF International نیز به خاطر شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی خود درباره میزان فروش آیفون‌ها در طول سه ماهه اول امسال را  را با کاهش ۱۰ درصدی، بین ۳۶ تا ۴۰ میلیون دستگاه برآورد کرد.

اما چیزی که امسال را برای اپل و سرمایه‌گذاران آن با اهمیت کرده، برگزاری دو رویداد جداگانه برای معرفی دستگاه‌های جدید این شرکت است. در یکی از آن‌ها انتظار می‌رود که گوشی میان‌رده آیفون ۹ (و احتمالا آیفون ۹ پلاس) در اواخر این ماه معرفی گردد. طراحی این هندست مشابه آیفون ۸ (و احتمالا آیفون ۸ پلاس) خواهد بود، اما از چیپست A13 بایونیک (که در داخل آیفون‌های سال گذشته وجود داشت) استفاده خواهد کرد. آیفون ۹ همچنین دارای ۳ گیگابایت رم خواهد بود و مدل ۶۴ گیگابایتی آن احتمالا ۳۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. کو ابتدا پیش‌بینی کرده بود که امسال ۳۰ الی ۴۰ میلیون دستگاه از این هندست فروخته خواهد شد، اما بعدا برآورد خود را به ۲۰ الی ۳۰ میلیون دستگاه کاهش داد.

معرفی آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر امسال، فروش‌های خوبی را برای اپل به ارمغان خواهد آورد، دلیل آن هم این است که امسال چهار گوشی جدید (آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پلاس، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس) معرفی خواهد شد و همه آن‌ها از شبکه ۵G پشتیبانی خواهند کرد. ضمن اینکه همه این مدل‌ها، بازطراحی خواهند شد. براساس برخی از تحلیل‌ها، اپل ممکن است مجبور شود معرفی و عرضه این گوشی‌ها را یک ماه یا بیشتر به عقب بیندازد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید