سرمایه‌گذاری ۲۶ میلیون دلاری هواوی برای طراحی برنامه‌های جدید - تکفارس 
سرمایه‌گذاری ۲۶ میلیون دلاری هواوی برای طراحی برنامه‌های جدید - تکفارس 

سرمایه‌گذاری ۲۶ میلیون دلاری هواوی برای طراحی برنامه‌های جدید

امیر عسگری
۲۶ دی ۱۳۹۸ - 12:30
سرمایه‌گذاری ۲۶ میلیون دلاری هواوی برای طراحی برنامه‌های جدید - تکفارس 

پس از تحریم‌های آمریکا علیه هواوی در سال ۲۰۱۹، گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت چینی قصد دارد تا ۲۰ میلیون پوند (حدود ۲۶ میلیون دلار) را به توسعه‌دهندگان اختصاص دهد تا برنامه‌های جدیدی برای تلفن‌های این شرکت طراحی کنند.

در حالی که اندروید یک پلتفرم منبع باز است و می‌تواند توسط هواوی مورد استفاده قرار بگیرد، اما استفاده از سرویس‌های گوگل مانند پلی‌استور برای این غول چینی ممنوع است. براساس گزارش بیزینس اینسایدر (Business Insider) این سرمایه‌گذاری جدید که روز چهارشنبه در لندن اعلام شده است به منظور کمک به توسعه‌دهندگان برای طراحی برنامه‌های خود برای AppGallery هواوی است.

در ماه می سال گذشته هواوی در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت و علاوه بر آن دونالد ترامپ دستورالعملی را امضا کرد که بر طبق آن شرکت‌های مربوط به شبکه در آمریکا حق همکاری با هواوی را نداشتند. این تصمیم بنا بر آنچه که همکاری هواوی با دولت چین برای مسائل امنیتی علیه آمریکا بوده اعلام شده است. با این حال هواوی بارها و بارها این اتهام را رد کرده است. علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، هواوی توانست در سال گذشته نزدیکه به ۷ میلیون گوشی ۵G را به فروش برساند.

روز چهارشنبه جیم گونزالو از مسئولین اروپایی VP هواوی اعلام کرد:

برنامه‌هایی که از طریق فروشگاه هواوی عرضه خواهند شد دارای اعلانات و تبلیغات بسیار کمی خواهند بود و این موضوع از نظر حفظ حریم خصوصی بسیار خبر خوبی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید