ماجرای آتش گرفتن اسکوتر برقی و دراپ‌باکس - تکفارس 
ماجرای آتش گرفتن اسکوتر برقی و دراپ‌باکس - تکفارس 

ماجرای آتش گرفتن اسکوتر برقی و دراپ‌باکس

علی اسکندری
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 21:31
ماجرای آتش گرفتن اسکوتر برقی و دراپ‌باکس - تکفارس 

تکتولوژی هر روز در حال پیشرفت است و محصولات با سرعت بالایی توسعه می‌یابند. فرقی نمی‌کند که به چه چیزی نیاز داشته باشید یا خواهان چه کالایی باشید؛ در هر صورت فن‌آوری می‌تواند نیاز شما را تشخیص داده و سپس با سرعت بالایی برطرف نماید. برای مثال همین تکنولوژی تاکسی‌های اینترنتی را مدنظر داشته باشید. در سال‌هیا نه‌چندان دور کاربران محبور بودند برای حمل و نقل هزینه‌های هنگفتی را متحمل شوند و در آخر نیز با بی‌ادبی راننده و کیفیت پایین ماشین سر کنند. اما امروزه اوضاع به‌ صورت کلی متحول شده است. حالا تنها با استفاده از گوشی هوشمندتان می‌توانید یک تاکسی اینترنتی رزرو کنید و با هزینه کم‌تر و با کیفیت بالاتر جابه‌جا شوید. اسکوترهای برقی نیز یکی از همین تکنولوژی‌ها هستند که البته با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

همان‌طور که گفتیم تکنولوژی با سرعت زیادی در حال تغییر دادن دنیای اطراف‌مان است. از این رو هر روزه با برنامه‌های جدید، بازی‌های تازه و استارتاپ‌هایی مواجه می‌شویم که هر کدام از آن‌ها در حال ارائه محصولات و خدمات منحصر به فردی هستند. امروزه به‌لطف فن‌آوری انجام بسیاری از کارها بدون کوچک‌ترین زحمت و دردسر انجام می‌گیرد. جالب است بدانید طیف گسترده‌ای از اعمالی که امروزه با گوشی‌های هوشمند انجام می‌شوند، در سال‌های نه‌چندان دور مثل یک رویا و آرزو بودند، اما اکنون (در قرن بیست و یکم) به حقیقت پیوسته‌اند. با این همه موضوع این خبر در مورد تاثیر تکنولوژی بر روی انسان نیست و می‌خواهیم در مورد اسکوترهای برقی صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید امروزه همه شرکت‌های نوپا در پی ایجاد یا ارائه محصولاتی هستند که دوست‌دار طبیعت باشد. تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی باعث شده‌اند تا مردم نیز روی به خرید چنین کالاهایی بیاورند. اما آیا تمامی آن‌ها از کیفیت بالایی بهره می‌برند. این موضوع دامن صنعت اسکوترهای برقی را گرفته است. به‌نظر می‌رسد این تکنولوژی آن‌چنان که از آن صحبت می‌شود، طرفدار ندارد.

در حال حاضر این اسکوترهای وسایلی امن شمرده نمی‌شوند و تا حالا چندین نفر را زخمی کرده‌اند. اما مشکلات اسکوترهای برقی به این‌جا ختم نمی‌شوند. اخبار حاکی از آن هستند که این اسکوترها به‌راحتی قابل اشتعال هستند و موتور آن‌ها کشش کافی برای تحمل بعضی از اعمال را ندارند. در حقیقت هر کسی می‌تواند سوار این اسکوترهای برقی شود و می‌تواند تقریبا هر کاری با آن‌ها انجام دهد. این بدان معناست که فقط کافی‌ست که مبلغی را برای کرایه ساعتی یا روزانه این محصولات بپردازید تا صاحب یکی از این‌ها شوید. این همان چیزی‌ست که در تاکسی‌های اینترنتی اتفاق افتاده است. اما در اسکوترهای برقی باید خودتان اقدام به راندن و کنترل این وسایل نمایید. در حقیقت بیش‌تر نوجوانان (آن‌هم برای تفریح و خوش‌گذرانی) از این وسایل استفاده می‌کنند و برای همین آن‌ها به محصولاتی خطرناک بدل شده‌اند. اما موضوع فراتر از این حرف‌ها است و به‌خاطر این اسکوترهای برقی جان برخی از افراد به خطر افتاده است. در ادامه در این رابطه بیش‌تر توضیح داده‌ایم.

ماجرای آتش گرفتن اسکوتر برقی و دراپ‌باکس - تکفارس 

شاید این سوال در ذهن‌تان ایجاد شود که صنعت اسکوترهای برقی چه ربطه به نرم‌افزار معروف دراپ‌باکس دارد. اخبار نشان می‌دهند که به‌لطف (!) سهل‌انگاری یک راننده اسکوترهای برقی این اسکوتر آتش گرفته است. مشکل اصلی این‌جاست که آتش‌سوزی دقیقا روبه‌روی یکی از دفاتر دراپ‌باکس رخ داده و به این ترتیب ورودی دفتر بسته شده است. در حقیقت گفته می‌شود دما در نزدیکی آتش‌سوزی به ۸۰ درجه رسیده است و کارکنان دراپ‌باکس در حال تقلا برای نجات جان خود بوده‌اند. خوش‌بختانه آتش‌نشانی به‌سرعت خود را به محل حادثه رساند و توانست آتش‌سوزی را خاموش کند. اما سوال اصلی این‌جاست که چرا این اسکوترهای برقی آتش می‌گیرند؟ به‌نظر می‌رسد کاربران این وسایل برقی از آن‌ها بیش‌تر از حد معمول و توان آن‌ها استفاده می‌کنند و همین موجب خراب شدن موتور اسکوترهای برقی می‌شود. گفته می‌شود موتورهای این دستگاه‌ها نیز دچار نقص فنی هستند. در واقع شرکت‌های نوپای مختلفی در این حوزه فعالیت می‌کنند و همان‌‌طور که می‌دانید استارتاپ‌ها سعی می‌کنند با قیمت کم‌تری، محصولات خود را تولید نماید و شاید برای همین موتور این دستگاه‌ها دچار نقص فنی شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به‌نظرتان صنعت اسکوترهای برقی پیشرفت خواهد کرد؟ آیا از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنید و آیا به بهره‌گیری از آن‌ها صرفه اقتصادی دارد؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید