یوتیوب قصد دارد تا مدیرانی را جهت همکاری با ناشران مطالب سیاسی استخدام نماید - تکفارس 
یوتیوب قصد دارد تا مدیرانی را جهت همکاری با ناشران مطالب سیاسی استخدام نماید - تکفارس 

یوتیوب قصد دارد تا مدیرانی را جهت همکاری با ناشران مطالب سیاسی استخدام نماید

مسلم رفیعی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 13:00
یوتیوب قصد دارد تا مدیرانی را جهت همکاری با ناشران مطالب سیاسی استخدام نماید - تکفارس 

یوتیوب قصد دارد مدیرانی را استخدام نماید تا به‌طور خاص، با ناشران سیاسی چپ‌گرا و راست‌گرا، همکاری کنند، زیرا این شرکت با اتهام سانسور مطالب سیاسی جناح راست و همچنین تئوری‌های مختلف توطئه، روبه‌رو است.

با توجه به ویژگی‌های این شغل، این مدیران جدید بر مشاوره به شرکاء، در مورد استراتژی‌های توسعه کانال‌های یوتیوب و همچنین نشان دادن جهت‌گیری سیاسی ناشران در سازمان مربوطه، متمرکز خواهند شد. این افراد همچنین در روشن کردن مسائل و سازماندهی برنامه‌ها و رویدادها جهت کمک به ناشران سیاسی نیز فعالیت خواهند داشت، این کار باعث می‌شود تا ناشران مطالب سیاسی، بهترین استفاده را یوتیوب ببرند.

سخنگوی یوتیوب گفت که این شغل‌های جدید، مربوط به قسمت اخبار این پلتفرم رسانه‌ای هستند. آیوی چوی (Ivy Choi) سخنگوی YouTube، بیان کرد:

یکی از روش‌های همکاری با سازندگان برتر، اتصال آن‌ها به یک مدیر همکاری (Partner Manager) است. ما جهت بسیاری از عناوین خبری، کارشناسانی را در اختیار داریم و همچنین تیم مشارکت را توسعه می‌دهیم تا به‌طور ویژه، با ناشران اخبار جناح محافظه‌کار و اصلاح‌طلب، همکاری نمایند.

YouTube چندین مدیر همکاری دیگر را نیز جهت هماهنگی با ناشران موضوع‌هایی از قبیل بازی و زیبایی، به‌کار می‌گیرد. اما به نظر می‌رسد که این انتصاب‌های جدید، در پاسخ به انتقادات روزافزون در رابطه با نحوه برخورد یوتیوب با مسائل سیاسی، صورت گرفته باشند. سازندگان محافظه‌کار با ابراز ناامیدی از این شرکت، یوتیوب را به سانسور و تبعیض نسبت به راست‌گرایان، متهم می‌کنند. سناتور تد کروز (Ted Cruz) در رابطه با لغو امتیازات تبلیغاتی استیون کراودر (Steven Crowder)، به یوتیوب شکایت کرد. کراودر در رابطه با خبرنگار خبرگزاری Vox، از لحنی ضد هم‌جنس‌گرایانه استفاده کرده بود. 

کروز توئیت کرد:

یوتیوب، Star Chamber (یک دادگاه انگلیسی) نیست، بازی کردن با خدا را متوقف کنید و از خفه‌کردن صدای مخالفان خود دست بردارید. این کار پایان خوبی نخواهد داشت.

در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی، سازندگان محافظه‌کار به دلیل سانسور آشکار محتوای سیاسی خود، گفته بودند که یوتیوب را به صورت گسترده ترک خواهند کرد. صاحب‌نظران، طرفداران اسلحه، کانال‌های طرفدار تئوری توطئه و دیگر صداهای راست‌گرای یوتیوب، پس از مورد حمله واقع شدن و قفل شدن کانال‌هایشان، ناامیدی‌های خود را ابراز کردند.

هنگامی که رابرت کیکل (Robert Kyncl)، مدیر اجرایی YouTube در اردیبهشت‌ماه ۹۷ (مه سال ۲۰۱۸) طی اعتراض جامعه محافظه‌کار، تحت فشار قرار گرفت، به هالیوود ریپورتر گفته بود که این شرکت قصد ندارد رویکردی تک‌حزبی را در پیش گیرد و اظهار می‌کرد:

ما کاملاً به آزادی اطلاعات و آزادی بیان تکیه خواهیم کرد، این امر نیز به رهنمودهای جامعه بستگی دارد.

تعدیل‌های صورت گرفته تا حدودی در پاسخ به نگرانی‌هایی صورت گرفت که یوتیوب را دروازه انتشار تئوری‌های مضر توطئه درباره وقایع مهم از جمله تیراندازی دسته‌جمعی در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس در پارکلند فلوریدا، در تاریخ اسفند ۱۳۹۶ (مارس ۲۰۱۸)، می‌دانستند. این ویدیو را دانشجویی با نام دیوید هاگ (David Hogg) منتشر کرد؛ کسی که در صفحه YouTube Trending، فیلم‌ها را جمع‌آوری می‌کند و بر آن‌ها تأکید ویژه‌ای می‌نماید. الکس جونز (Alex Jones)، نظریه‌پرداز توطئه، هنگامی که کانال وی نزدیک به حذف شدن بود، YouTube را به سانسور علیه محافظه‌کاران و طرفداران حزب حاکم متهم کرد. البته پیش‌تر نیز، کانال وی حذف شده بود.

اگرچه ممکن است برای برخی، این کار سانسور به نظر برسد، اما اکثر این اتهامات از اعتبار کمی برخوردار هستند. حذف کانال جونز، به دلیل نقض دستورالعمل‌های YouTube در رابطه با حملات سایبری و آزارواذیت، صورت گرفته بود، نه به دلیل دیدگاه سیاسی وی.

ظاهراً در اوضاع سیاسی امروز، سانسور محتوا، وضعیت بدتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. تصمیم یوتیوب برای استخدام مدیران جهت عمل به‌عنوان واسطه مستقیم همکاری با سازندگان محافظه‌کار و اصلاح‌طلب، که در رابطه با پایمال‌شدن حقوقشان شکایت کرده بودند، اقدامی روبه‌جلو است. اقدامات ذکر شده در بالا، به‌علاوه ارتباط مستقیم با مدیرعامل این رسانه اجتماعی، نویدبخش اقدامات متعاقب خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید