نوت ۱۰ سامسونگ، وان‌پلاس را در سرعت خواندن‌/نوشتن اطلاعات کنار زد - تکفارس 
نوت ۱۰ سامسونگ، وان‌پلاس را در سرعت خواندن‌/نوشتن اطلاعات کنار زد - تکفارس 

نوت ۱۰ سامسونگ، وان‌پلاس را در سرعت خواندن‌/نوشتن اطلاعات کنار زد

امیر عسگری
۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - 14:30
نوت ۱۰ سامسونگ، وان‌پلاس را در سرعت خواندن‌/نوشتن اطلاعات کنار زد - تکفارس 

چند روزی از عرضه گوشی نوت ۱۰ سامسونگ می‌گذرد و در کنار قابلیت‌های مخصوص خود، تبدیل به اولین گوشی سامسونگ شده که از تکنولوژی یواف‌اس ۳٫۰ (UFS) استفاده می‌کند.

برای آن دسته از کسانی که با این تکنولوژی آشنا نیستند باید گفت یواف‌اس مخفف حافظه ذخیره‌سازی فلش جهانی (Universal Flash Storage) است و معمولا برای ذخیره‌سازی در گوشی‌ها استفاده می‌شود. یو‌اف‌اس ۳٫۰ آخرین استاندارد ذخیره‌سازی است و ۲ برابر سریعتر از یو‌اف‌اس ۲٫۱ است. این استاندارد جدید قابلیت انتقال داده‌ها با سرعت ۲۳٫۲ گیگابایت بر ثانیه (دو خط ۱۱٫۶ گیگابایت بر ثانیه) را دارد.

شاید این تکنولوژی برای برخی آشنا به نظر برسد، به این دلیل که وان‌پلاس اولین شرکتی بود که چند ماه پیش از تکنولوژی یو‌اف‌اس ۳٫۰ در سری وان‌پلاس ۷ استفاده کرده است.

درحالی وان‌پلاس از تکنولوژی یو‌اف‌اس ۳٫۰ ساخت سامسونگ استفاده کرده بود که این کمپانی کره‌ای از این تکنولوژی در گلکسی اس۱۰ استفاده نکرد. قرار بود سامسونگ اولین شرکتی باشد که از این تکنولوژی در گوشی‌های خود استفاده می‌کند، اما بخاطر برخی دلایل سامسونگ از یواف‌اس ۳٫۰ در گلکسی فولد استفاده کرد، ولی بخاطر اشکالات موجود در طراحی تبدیل به یک فاجعه برای سامسونگ شد.

در همین مورد آیس‌یونیورس (Ice Universe) در توییتی نوشت:

یک کشف جدید، یو‌اف‌اس ۳٫۰ نوت ۱۰ قویترین عملکرد را در مقایسه با وان‌پلاس۷ پرو و گلکسی فولد دارد. ما پی‌بردیم که نوت ۱۰ از لحاظ سرعت نوشتن اطلاعات و SQlite نسبت به سایر گوشی‌ها عملکرد بسیار بهتری دارد و می‌توان مشخص کرد که نوت ۱۰ از یک سیستم فایل جدید استفاده می‌کند.

نکته خوب برای سامسونگ این است که نوت ۱۰ توانسته وان‌پلاس۷ پرو و گلکسی فولد را از نظر سرعت خواندن/نوشتن در بنچمارک‌ها پشت سر بگذارد. نوت ۱۰ تمامی دستگاه‌هایی که از یواف‌اس ۳٫۰ استفاده می‌کنند را در نوشتن تصادفی و SQlite کنار زده است.

بعد از اینکه وان‌پلاس سامسونگ را در این موضوع کنار زده بود، حالا قطعا این خبر خوبی برای سامسونگ است که نوت ۱۰ توانسته در انتقال اطلاعات وان‌پلاس۷ پرو را پشت سر بگذارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید