رونمایی سونی از دوربین RX100 VII با سنسور جدید و عملکرد سریعتر - تکفارس 
رونمایی سونی از دوربین RX100 VII با سنسور جدید و عملکرد سریعتر - تکفارس 

رونمایی سونی از دوربین RX100 VII با سنسور جدید و عملکرد سریعتر

امیر عسگری
۴ مرداد ۱۳۹۸ - 16:00
رونمایی سونی از دوربین RX100 VII با سنسور جدید و عملکرد سریعتر - تکفارس 

شرکت سونی از نسل هفتم دوربین موفق خود یعنی RX100 رونمایی کرد. این مدل RX100 VII نام دارد و سرعت آن در زمینه عکاسی‌ سریع و فوکوس خودکار بهبود پیدا کرده است.

دو ویژگی اصلی و جدید دوربین RX100 VII شامل سنسور ۲۰٫۱ مگاپیکسلی EXMOR RS CMOS و آخرین نسل پردازشگر تصویر BIONZ X می‌باشد.

این شرکت با قرض گرفتن از مدل پرچم دار خود یعنی A9، توانسته تکنولوژی عکاسی ۲۰fps به همراه فوکوس خودکار AF و نورسنجی خودکار AE را بر روی RX100 VII ارائه کند. همچنین منظره‌یاب دوربین هنگام عکس گرفتن دیگر خاموش و روشن نمی‌شود و در نتیجه مشاهدات شما از سوژه قطع نخواهد شد.

یک ویژگی دیگر RX100 VII قابلیت عکاسی پیاپی یک مرحله‌ای است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا با یکبار فشار دادن دکمه شاتر از سوژه خود که سریع حرکت می‌کند عکس بگیرید و در انتها دوربین ۷ عکس را در اختیار شما قرار می‌دهد. فریم‌ریت این عکس‌ها با توجه به ماهیت سوژه‌ای که از آن عکاسی می‌کنید ۶۰fps ،۳۰fps و ۹۰fps خواهد بود و در نهایت شما میتوانید بهترین عکس را انتخاب نمایید.

RX100 VII در زمینه فوکوس خودکار نیز بهبود یافته و از ۳۵۷ نقطه برای تشخیص فاز و ۴۲۵ نقطه برای تشخیص کنتراست بهره می‌برد و بیشتر میدان دید را پوشش می‌دهد. این دوربین می‌تواند محاسبات AF/AE را ۶۰ بار در هر ثانیه انجام دهد تا بتواند سرعت عکاسی پیاپی را افزایش دهد. همچنین سیستم ردیابی چشم همزمان و تشخیص چشم نیز در این دوربین بکار گرفته شده است. این قابلیت‌ها برای هر دوحالت فیلمبرداری و عکسبرداری وجود دارد و ضمنا در حالت عکسبرداری برای حیوانات نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

 این دوربین قابلیت فیلمبرداری ۴K بدون ترکیب پیکسل‌ها (No Pixel Binning) را دارد و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به بهبود لرزشگیر تصویر، امکان LOG و HLG برای HDR، توانایی ضبط ویدیوی عمودی و ضبط تصاویر آهسته با نرخ ۹۶۰fps و جک ۳٫۵ میلیمتری جدید میکروفون آن اشاره کرد.

بقیه مشخصات دوربین از جمله لنز Zeiss Vario-Sonnar 24-200mm f2.8-4.5 و مانیتور بازشو، منظره‌یاب الکترونیکی، اتصالات وای‌فای و بلوتوث مانند نسل قبل است.

RX100 VII از ماه آینده با قیمت ۱۲۰۰ دلار در دسترس خواهد بود. کیت Shooting Grip از اواخر سال ۲۰۱۹ با قیمت ۱۳۰۰ دلار و محافظ دوربین LCJ-RXK از ماه آینده با قیمت ۸۵ دلار در دسترس خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید