سرمایه گذاری مایکروسافت در صندوق Softbank Vision - تکفارس 
سرمایه گذاری مایکروسافت در صندوق Softbank Vision - تکفارس 

سرمایه گذاری مایکروسافت در صندوق Softbank Vision

بهنام خدابخشی
۴ مرداد ۱۳۹۸ - 11:58
Softbank Vision

کمپانی مایکروسافت از نظر افزایش نرخ رشد کسب‌و کار Azure به شدت تحت فشار است، زیرا باید سایر کسب‌وکارهای خود را نیز به عنوان بخش اصلی فعالیتش به صورت پایدار نگه دارد.

آمارهای بدست آمده از درآمد مایکروسافت FY19 Q4 نشان می‌دهد که درآمد در Cloud Intelligent در سال گذشته‌ی میلادی به تنهایی ۱۱٫۴ میلیارد دلار بوده است و ۱۹ درصد نیز افزایش یافته و درآمد Azure در سه ماهه‌ی آخر سال جاری ۷۳ درصد افزایش داشته است. برخی از تحلیلگران اعلام کرده‌اند که مایکروسافت به منظور حفظ این میزان از رشد درآمدی، مسیر بسیار دشواری در پیش خواهد داشت.

گفته می‌شود که SoftBank در حال تهیه اعلامیه‌ی سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری در دومین صندوق Vision خود می‌باشد. بر اساس گزارشات منتشر شده، کمپانی مایکروسافت هم‌اکنون در حال بررسی میزان سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌باشد، در حالی که کمپانی SoftBank تمامی شرکت‌های تحت نظارتش را برای بهره‌مندی از پروژه‌ی Azure تشویق می‌نماید. این کار کمپانی SoftBank به معنای انتقال خدمات Amazon به سمت پروژه‌ی Azure می‌باشد.

سایر سرمایه‌گذاران عمده در صندوق Softbank Vision شامل صندوق مستقلات ثروت عربستان سعودی و صندوق ثروت ملی ابوظبی می‌باشد که منجر به ایجاد نگرانی‌هایی اخلاقی برای مایکروسافت در خصوص دریافت سرمایه از کشورهایی با تاریخی شناخته شده در نقض حقوق بشر می‌گردد. بخشی از سرمایه‌گذاری‌های صندوق Vision شامل ایجاد سهام عمده در Brandless، WeWork، Ola، Grab، Didi Chuxing، Uber، Lemonade و … می‌باشد.

مایکروسافت زمانی که با سوالات افراد مختلف در خصوص رویکردهای آینده‌ی خود مواجه شد، تمامی دیدگاه‌ها را رد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید