زاکربرگ: فیسبوک استانداردی کاملاً جدید را برای صنعت فناوری ایجاد خواهد کرد - تکفارس 
زاکربرگ: فیسبوک استانداردی کاملاً جدید را برای صنعت فناوری ایجاد خواهد کرد - تکفارس 

زاکربرگ: فیسبوک استانداردی کاملاً جدید را برای صنعت فناوری ایجاد خواهد کرد

مسلم رفیعی
۴ مرداد ۱۳۹۸ - 11:00
زاکربرگ: فیسبوک استانداردی کاملاً جدید را برای صنعت فناوری ایجاد خواهد کرد - تکفارس 

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC)، فیسبوک را به علت نقض فرمان FTC 2012 و فریب‌دادن کاربران در مورد توانایی آن‌ها در کنترل حریم خصوصی خود به یک جریمه‌ی رکورد‌شکن ۵ میلیارد دلاری محکوم کرد.

جو سیمونز (Joe Simons) رئیس کمیته‌ی FTC گفت:

با وجود تکرار وعده‌های داده شده به میلیاردها کاربر در سراسر جهان در رابطه با نحوه‌ی به اشتراک‌گذاری اطلاعات خود، فیسبوک انتخاب‌های کاربران را محدود کرده است. این میزان جریمه‌ی جبران‌ناپذیر در تاریخ FTC بی‌سابقه است. این اقدام برای مجازات نقض‌های آتی و مهم‌تر از همه، تغییر کامل فرهنگ حفظ حریم خصوصی این شرکت و کاهش احتمال وقوع  چنین مواردی انجام شده است. این کمیسیون، حفظ حریم خصوصی کاربران را جدی می‌گیرد و دستورات FTC را به طور کامل به قانون تحمیل می‌کند.

فیسبوک در پاسخ به جریمه‌ی FTC اظهار کرد که: این کار نیاز به ایجاد تغییری اساسی در شیوه‌ی انجام امور دارد. از این پس، فیسبوک قصد دارد که به طراحی یک فرآیند دقیق و گواهینامه‌های شخصی بپردازد تا بدین شیوه اطمینان حاصل کند که کنترل‌های حریم خصوصی از جانب کاربران قابل اعمال هستند. این پیام‌رسان همچنین اقدام به تشکیل یک کمیته‌ی متشکل از کارگردان‌های خود نموده و قرار است که جلسات آن هر سه‌ماه یکبار برگزار شوند. هدف از این کار، کسب اطمینان از پایبندی این شرکت به تعهداتش است. در زیر، پاسخ کامل فیسبوک آورده شده است.

مدیر‌عامل فیسبوک در صفحه‌ی خود نوشت:

ما با کمیسیون تجارت فدرال در ارتباط با حفظ حریم خصوصی به توافقی رسمی دست یافته‌ایم. شرکت ما قبول کرده است که این جریمه‌ی تاریخی را پرداخت کند و مهمتر از آن اینکه، ما در حال ایجاد تغییری بزرگ در ساختارهای تولید محصولات و روش‌های اداره‌ی این شرکت هستیم.

ما مسئول حفاظت از حریم خصوصی کاربران هستیم و در حال حاضر سخت تلاش می‌کنیم تا این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهیم اما اکنون، قصد ما این است که یک استاندارد کاملاً جدید را برای صنعت فناوری پایه‌گذاری کنیم.

به عنوان بخشی از این توافق، ما کنترل‌های حریم خصوصی خود را بهبود می‌بخشیم  و  جزئیات فعالیت‌های مالی خود را نیز در اختیار مؤسسه‌ی Sarbanes-Oxley قرار می‌دهیم. مدیران اجرایی ما از جمله خود من، باید تصدیق کنند که تمامی فعالیت‌ها، مطابق با تعهدات این شرکت در رابطه با حفظ حریم خصوصی انجام می‌شوند. شرکت ما اقدام به ایجاد یک کمیته‌ی حسابرسی جهت نظارت بر فعالیت‌های مالی نموده است و یک کمیته‌ی حریم خصوصی نیز تشکیل داده‌ایم تا بر برنامه‌های ما در این رابطه نظارت کند و همچنین یکی از باتجربه‌ترین رهبران محصولات خود را به سمت ریاست حریم خصوصی گماشته‌ایم.

برای پیاده‌سازی این تمهیدات، باید سازوکار‌ها و ساختار‌های فنی خود را بررسی کنیم تا بتوانیم خطرات مرتبط با حریم خصوصی را شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها چاره‌ای بیاندیشیم. اگر به جلوتر نگاه کنیم، زمانی که اقدام به ایجاد یک ویژگی مبتنی بر داده می‌کنیم یا اینکه شیوه‌ی استفاده از داده‌ها را در یک قابلیت تغییر می‌دهیم، باید بتوانیم خطرات این کار و روش‌های واکنش به آن را نیز مشخص کنیم. برای انجام این کار، باید صدها مهندس و هزاران‌ نفر در سراسر شرکت به کار گرفته شوند. طبیعتاً همزمان‌شدن تولید محصولات و اعمال این تغییرات، باعث کندی روند تولیدات می‌شود.

به طور کلی، این تغییرات فراتر از الزامات قانونی ایالات متحده است. دلیل پشتیبانی من از این دگرگونی‌ها این است که معتقدم، آن‌ها تعداد اشتباهات ما را کاهش و به فیسبوک این امکان را می‌دهند تا از حریم خصوصی کاربران بهتر محافظت کند.

از آنجا که در اوایل سال جاری، چشم‌انداز خود را بر حریم خصوصی شبکه‌های اجتماعی در آینده متمرکز کردیم، بسیار مهم است که این تغییرات را به درستی اعمال کنیم. تمرکز بعدی شرکت ما این است که حریم خصوصی، بهترین سرویس آن باشد. من، خود را متعهد به انجام این کار می‌دانم و سعی می‌کنم که بهترین پلتفرم اجتماعی خصوصی را ارائه دهم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید