درآمد سرویس‌های بی‌سیم AT&T در حال افزایش است - تکفارس 
درآمد سرویس‌های بی‌سیم AT&T در حال افزایش است - تکفارس 

درآمد سرویس‌های بی‌سیم AT&T در حال افزایش است

مسلم رفیعی
۳ مرداد ۱۳۹۸ - 19:30
درآمد سرویس‌های بی‌سیم AT&T در حال افزایش است - تکفارس 

آخرین گزارش مالی شرکت AT&T  نشان می‌دهد که همچنان بخش‌های ویدیویی U-Verse و DirecTV با مشکل مواجه هستند. این غول فناوری، ۳۳۵۰۰۰ کاربر جدید تلفن همراه را به خود جذب کرده است، بخشی از آن‌ها هزینه‌های خود را پیش‌پرداخت کرده‌اند. این شرکت اظهار می‌دارد که ۷۲۰۰۰ نفر از این مشتریان جدید، هزینه‌های خود را پیش پرداخت نموده‌اند. این بخش از مشتریان، سودمندترین مشتریان این شرکت به حساب می‌آیند که جهت استفاده از سرویس‌های بی‌سیم ماهانه‌ی این شرکت، ثبت‌نام کرده‌اند. اگر بخواهیم آمار‌ها را مقایسه کنیم، در فصل اول امسال، این شرکت ۱۷۹۰۰۰ کاربر تلفن همراه را به کاربران خود اضافه کرده است که از این میان، ۸۰۰۰۰ نفر آن‌ها هزینه‌های خود را پیش‌پرداخت کرده‌اند.

به‌کارگیری شبکه‌ی بی‌سیم  FirstNet به شرکت AT&T  این امکان را داده است تا بتواند شبکه‌ی‌ بی‌سیم سنتی خود را به ۵G ارتقاء دهد. قرار است که بهره‌برداری تجاری از این پروژه‌ی جدید در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ انجام گیرد.

راندال استفنسون (Randall Stephenson)، مدیر عامل AT&T در جمع سرمایه‌گذاران گفت:

ما درباره‌ی پیاده کردن شبکه‌ی وایرلس در خانه‌ها، هر روز بیشتر و بیشتر مصمم می‌شویم. شرکت ما در ایجاد شبکه‌ی FirstNet حدود %۶۰ پیشرفت داشته است.

افزایش کاربران موبایلی باعث می‌شود تا سرویس‌های U-Verse و DirecTV این شرکت مخابراتی در سطح بهتری قرار گیرند و همچنان کاربران بیشتری را به بخش‌های ماهواره‌ای، کابلی و جریانی(streaming)  جذب کنند. این غول مخابراتی اظهار داشته که ۷۷۸۰۰۰ از کاربران سرویس‌های ویدیویی را از دست داده است که به این تعداد باید ۱۶۸۰۰۰ کاربر دیگر را که از DirecTV Now خارج شده‌اند، اضافه نمود. همه‌ی این زیان‌ها به این دلیل رخ داده‌اند که این شرکت، پیشنهاد‌های سرویس‌های یاد شده را کاهش داده است.

AT&T هشدار می‌دهد که همچنان امکان ادامه‌ی زیان‌ها تا پایان سال وجود دارد، زیرا هنوز یک‌میلیون کاربر، تمرکز خود را بر روی پیشنهادهای دوساله گذاشته‌اند. این شرکت مشغول تبلیغات گسترده‌ای برای سرویس جدید خود به نام AT&T TV  است. عرضه‌ی آزمایشی این سرویس قرار است در سه‌ماهه‌ی سوم سال، همزمان با شروع به‌کار شبکه‌ی HBO Max اتفاق بیافتد و بدین‌ترتیب امکان دارد که AT&T TV، این شبکه‌ را نیز پوشش دهد.

طبق گفته‌های استفنسون، شبکه‌ی HBO Max، پخش زنده‌ی مسابقات ورزشی همانند رقابت‌های NBA و MLB را نیز پوشش می‌دهد. هنوز معلوم نیست که سرویس مخابراتی جدید شرکت AT&T چگونه خواهد بود و نسبت به سرویس‌های مشابه چه واکنشی را نشان می‌دهد. راندال استفنسون در ادامه‌ی سخنان خود گفت:

شرکت ما تمام توان خود را بر روی پروژه‌ی AT&T TV متمرکز می‌کند.

 این غول آمریکایی، یک سال پیش، وارنرمیدیا (WarnerMedia) را که شامل شرکت تایم وارنر (Time Warner) نیز می‌شود به کنترل خود درآورد و درآمد حاصل از آن به علاوه‌ی Turner TV و  شبکه‌ی HBO بالغ بر ۸٫۴ میلیارد دلار می‌شد.

طبق گزارش Yahoo Finance، درآمد فصلی هر سهم شرکت AT&T به ۸۹ سنت می‌رسد که دقیقاً با پیش‌بینی‌ها برابر و درآمد کل شرکت هم در واقعیت ۴۵ میلیارد دلار است که اختلاف کمی نسبت به ۴۴/۸۵ میلیارد تخمینی دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید