لینکدین سرانجام از خدمات سرویس آژورِ مایکروسافت استفاده خواهد کرد - تکفارس 
لینکدین سرانجام از خدمات سرویس آژورِ مایکروسافت استفاده خواهد کرد - تکفارس 

لینکدین سرانجام از خدمات سرویس آژورِ مایکروسافت استفاده خواهد کرد

مهرداد میرشاهی
۲ مرداد ۱۳۹۸ - 09:31
لینکدین سرانجام از خدمات سرویس آژورِ مایکروسافت استفاده خواهد کرد - تکفارس 

با اینکه لینکدین چند سالی‌ست که توسط شرکت مایکروسافت خریداری شده، اما این سرویس به شکلی مستقل پیش می‌رود و خیلی به خدماتی که ردموندی‌ها ارائه می‌دهند، وابسته نیست. لینکدین (Linkedin) در این مدت، از زیرساخت‌های محاسباتی و داده‌ای خود بهره می‌برد و مایکروسافت اصلاً اجباری به استفاده از سرویس ابری آژور (Azure) نداشته است. به تازگی، لینکدین رسماً اعلام کرده است که در سال‌های آینده به آژور کوچ کرده و از خدمات آن استفاده خواهد کرد. از آنجایی که لینکدین به دنبال گسترش زیرساخت‌های خود جهت رشد بیشتر است، انتقال به آژور انتخابی درست و منطقی محسوب می‌شود. البته باید اشاره کنیم که فرآیند انتقال به سرورهای آژور چندین سال زمان خواهد برد و شاید این عملیات حدود سه سال به طول بی‌انجامد. می‌توان انتظار داشت که در آینده، تمام فعالیت‌های صورت گرفته در سرویس لینکدین برروی سرورهای ابریِ عمومیِ آژور انجام پذیرد.

لینکدین همین حالا هم از خدمات آژور بهره می‌برد اما نه برای سرویس‌های اصلی خود. برای نمونه، آن‌ها از این سرویس جهت تسریع تحویل ویدئو، بهبود ماشین ترجمه در بخش Feed و بررسی محتوای نامناسب موجود در لینکدین استفاده می‌کنند.

موهَک شراف (Mohak Shroff)، معاون ارشد بخش مهندی لینکدین در خصوص این تغییر چنین ابراز داشته است:

انتقال به آژور، دسترسی به مجموعه گسترده‌ای از نوآوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و مقیاس جهانی بی‌سابقه‌ای را برای ما مهیا می‌سازد. این قضیه ما را در جایگاهی قرار می‌دهد تا برروی ارائه سرویس‌هایی منحصر به فرد به کاربران و مشتریان خود تمرکز کنیم. [سرویس‌های] ابری ما را برای آینده حفظ می‌کنند و ما اطمینان داریم که آژور، پلتفرم درستی‌ست تا آینده را بر پایه آن بنا کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.