اپل با ارتقای نمایشگرها، عمر باتری ساعت‌های هوشمند خود را افزایش  می‌دهد - تکفارس 
اپل با ارتقای نمایشگرها، عمر باتری ساعت‌های هوشمند خود را افزایش  می‌دهد - تکفارس 

اپل با ارتقای نمایشگرها، عمر باتری ساعت‌های هوشمند خود را افزایش می‌دهد

مسلم رفیعی
۱ مرداد ۱۳۹۸ - 11:00
اپل با ارتقای نمایشگرها، عمر باتری ساعت‌های هوشمند خود را افزایش  می‌دهد - تکفارس 

اگر چه بسیاری از جنبه‌های گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند، هرساله بهبود می‌یابند اما هنوز تلاش گسترده‌ای جهت افزایش عمر باتری‌ها انجام نگرفته است. در طول این سال‌ها، افزایش عمر باتری‌ دستگاه‌های هوشمند، فقط به سبب بهینه‌سازی نرم‌افزاری و ارتقای سخت‌افزاری میسر شده است.

طبق گزارش‌های Economic Daily News: اپل نیز همانند سایر شرکت‌های فعال در صنعت ساعت‌های هوشمند به دنبال راه‌کارهایی، جهت افزایش عمر باتری محصولات خود است اما این مهم به احتمال زیاد تا سال آینده به وقوع نخواهد پیوست.

گزارش‌ها حاکی از آن است که: کوپرتینویی‌ها قصد دارند در سال آینده، نمایشگر ساعت‌های هوشمند خود را از OLED به microLED تغییر دهند. این پنل‌های جدید از مصرف بهینه‌تر انرژی بهره می‌برند و در مقایسه با نمایشگرهای OLED کمتر مستعد سوختگی هستند، البته این موارد تنها مزیت‌هایی نیستند که اپل از آن‌ها سود خواهد برد.

دو تامین‌کننده‌ی تایوانی، قراردادهایی را با این شرکت آمریکایی امضاء کرده‌اند و قرار است که این نمایشگرهای microLED را در سال آینده به اپل تحویل دهند. در حال حاضر، اهالی کوپرتینو برای تهیه‌ی پنل‌های OLED خود به یک تولید کننده‌ی واحد متکی هستند و آن کسی نیست جز LG Display. تغییر نوع نمایشگرها از OLED به microLED باعث می‌شود تا اپل از این وابستگی رهایی یابد و در عین حال، مشتریان نیز از مزایای این تغییر بهره‌مند شوند.

بهره‌برداری تجاری از این نمایشگرهای جدید تا سال ۲۰۲۰ میلادی محقق نخواهد شد، بنابراین تا آن زمان، ساعت‌های هوشمند تولیدی همچنان از پنل‌های OLED استفاده خواهند کرد. به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۰، اپل نمایشگر ساعت‌های هوشمند خود را به microLED تغییر دهد که این دگرگونی می‌تواند به گوشی‌های آیفون و سایر محصولات این شرکت نیز سرایت کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید